مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری و گزارشگری مالی 105 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری و گزارشگری مالی 105 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری محافظه کاری
پیشینه تحقیق محافظه کاری
دانلود مبانی نظری محافظه کاری
مبانی نظری گزارشگری مالی
پیشینه تحقیق گزارشگری مالی
دانلود مبانی نظری گزارشگری مالی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق گزارشگری مالی

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار با موضوع مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری و گزارشگری مالی می باشد. در ابتدا به تشریح مبانی نظری محافظه کاری و گزارشگری مالی می پردازیم. و در بخش دوم به پیشینه تحقیق محافظه کاری و گزارشگری مالی در پژوهش های داخلی و خارجی می پردازیم.براساس مفاهیم نظری گزارشگری مالی، اطلاعاتی مفید است که دارای خصوصیت کیفی مرتبط با ماهیت و محتوای اطلاعات باشد که شامل مربوط بودن و قابلیت اتکاست. احتیاط یا محافظه کاری یکی از ویژگی‌های اصلی قابلیت اتکاست. محافظه کاری حسابداری یک رویکرد محتاطانه غالب نسبت به قضاوت حرفه ای در برآوردها و روش های حسابداری است. مدیریت در مورد چگونگی لحاظ کردن مسئولیت اختیاری خود از طریق به کارگیری معیارهای سخت گیرانه-تر برای شناسایی سود نسبت به زیان، یک دیدگاه محافظه کارانه اتخاذ می کند.

 

تحقیقات باسو (1997) و فولتهام و اولسون (1995) دو رویکرد برای تعریف و سنجش محافظه کاری حسابداری معرفی کرده اند؛ محافظه کاری سود و زیانی و محافظه کاری ترازنامه ای. این دو رویکرد به دو شیوه کاری مهم در تحقیقات حسابداری در زمینه محافظه کاری مبدل شده اند. در این پژوهش ما به بررسی ارتباط بین 2 معیار ارزیابی محافظه كاری كه یكی از دیدگاه ترازنامه ای و دیگری از دیدگاه سود و زیانی می باشد.

 

 

 

 

 

 مقدمه

در دنیای امروز کشورها در معرض جهانی شدن اقتصاد  ، عضو و بخشی از آن شده اند. یکی از جنبه های با اهمیت در جهانی شدن اقتصاد، سرمایه گذاران (هم در سهام و هم در اوراق بدهی) هستند که دیگر نه فقط در بازارهای محلی و بومی سرمایه گذاری نمی کنند بلکه سرمایه گذاری های سودآور را در مقیاس جهانی جستجو می نمایند.

توجه به این تغییرات ما را به سوی رشد نمایی فرصت های سرمایه گذاری هدایت می نماید که نیاز سرمایه گذاران را برای بدست آوردن اطلاعات سودمند دو چندان می کند. اطلاعات برای آنالیز (تحلیل) و محک زدن جهت انتخاب جایگزین های سرمایه گذاری و برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی و اینکه چه شرکتی جهت سرمایه گذاری انتخاب شود، مورد استفاده قرار می گیرد. پشتوانه هر تصمیم آگاهانه، مجموعه ای از اطلاعاتی است که در زمینه مورد تصمیم گیری کسب می شود. این اطلاعات چنانچه واقعیات را منعکس نسازند، اثرات سویی بر روی تصمیماتی خواهند داشت که از سوی استفاده کنندگان آن ها اتخاذ می شود. بنابراین به منظور حفظ حقوق این استفاده کنندگان نیاز به وجود مراجعی است که با نظارت بر فعالیت های تهیه کنندگان اطلاعات و بکارگیری مکانیزم های کنترلی مرتبط با موضوع، امکان اتخاذ تصمیمات نادرست را کاهش دهند.

 

 

 

 

سیستم های اطلاعاتی یکی از ارکان مهم جامعه امروز است. اطلاعات مالی نیز جز لاینفک و بسیار با اهمیت یک سیستم اطلاعاتی می باشد. در دنیای امروز برخلاف گذشته، با گسترش واحدهای تجاری از سطح یک واحد اقتصادی تک مالکی به سوی شرکت های بزرگ سهامی و حتی شرکت های بین المللی و چند ملیتی، استفاده کنندگان از اطلاعات این واحدها نیز به تناسب بیشتر از گذشته شده است و طیف گسترده ای را دربر می گیرد. هر یک از استفاده کنندگان متناسب با وضعیت و شرایط موجود خود با دریافت اطلاعات منتشره از سوی شرکت ها تصمیم گیری می کنند.پیشروی جوامع به سوی روحیه پاسخگویی و پاسخ خواهی نیز بر اهمیت تهیه و ارائه اطلاعات مربوط و قابل اعتماد افزوده است. بخشی با اهمیت و عمده ای از اطلاعات مورد استفاده ی استفاده کنندگان را اطلاعات مالی تشکیل می دهند.

 

 

 

 

 

پیشرفت های سریع فعالیت های واحدهای انتفاعی در دهه های اخیر، همراه با پیچیدگی های سیستم های اطلاعاتی و اطلاع رسانی، لزوم تهیه و ارائه اطلاعات مالی مربوط و قابل اعتماد را توسط واحدهای انتفاعی تشدید کرده است (شباهنگ، 1387، الف). بخش عمده ای از این اطلاعات از طریق سیستم حسابداری تأمین می شوند. صورت های مالی یکی از مهمترین گزارش های مالی است که مسئول تهیه آن ها مدیران ارشد شرکت ها هستند. هدف صورت های مالی عبارت از ارائه اطلاعاتی تلخیص و طبقه بندی شده درباره وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی واحد تجاری است که برای طیف گسترده از استفاده کنندگان صورت های مالی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی مفید واقع می گردد (کمیته فنی سازمان حسابرسی، 1380، 445). صورت های مالی پس از تهیه، در اختیار استفاده کنندگان برون سازمانی قرار می گیرند. طیف گسترده این استفاده کنندگان شامل اجزای مختلفی است که عبارتند از: سرمایه گذاران، اعتبار دهندگان، تحلیل گران مالی، بانک ها و موسسات اعتباری، مؤسسات بیمه، دولت و… اگرچه در جوامع امروزی محدوده استفاده کنندگان بسیار گسترده تر گردیده است و پاسخگویی در مقابل جامعه، محیط زیست، نسل های آتی و… نیز مورد تاکید قرار می گیرند.

 

 

 

هر کدام از این اجزا با توجه به تنوع نیازهایشان خواستار اطلاعات خاصی هستند که تامین تمامی این نیازها از سوی تهیه کنندگان صورت های مالی غیرممکن است. از این رو هنگام تهیه صورت های مالی، به دلیل اهمیت سرمایه گذاران از نظر کثرت و نفوذ مستقیمشان بر روی تصمیمات و سیاست های شرکت به واسطه تملک سرمایه آن، به نیازهای سرمایه گذاران توجه بیشتری می شود و همچنین فرض می شود که با تأمین نیازهای سرمایه گذاران قسمت عمده ای از نیازهای سایر استفاده-کنندگان نیز تأمین خواهد شد (کمیته فنی سازمان حسابرسی، 1384).در دنیای امروز گسترش و تسهیل ارتباطات از سویی و نیاز به سرمایه های کلان جهت کسب سود بیشتر از سویی دیگر، واحدهای تجاری را بر آن داشت که به منظور انطباق با این شرایط به سمت جمع آوری سرمایه های مورد نیاز خود، از میان عموم جامعه گام بردارند. در صورتی سرمایه-گذاران و اعتبار دهندگان ترغیب به تأمین نیازهای این واحدها خواهند شد که با استفاده از صورت-های مالی، از چگونگی وضعیت مالی آن ها آگاهی یابند. در چنین شرایطی مسائل نمایندگی و عدم تقارن اطلاعاتی گریبان گیر استفاده کنندگان صورت های مالی و به ویژه سرمایه گذاران و اعتبار-دهندگان آن ها می شود.

 

صورت های مالی همچنین نتایج وظیفه مباشرت مدیریت یا حسابدهی آنها در قبال منابعی که در اختیارشان قرار گرفته است را منعکس می کنند. استفاده کنندگان صورت های مالی، برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی، غالباً خواهان ارزیابی وظیفه مباشرت یا حسابدهی مدیریت می باشند. تصمیمات اقتصادی مزبور بعنوان نمونه، شامل مواردی از قبیل فروش یا حفظ سرمایه گذاری در واحد تجاری و انتخاب مجدد یا جایگزینی مدیران می باشد (کمیته فنی سازمان حسابرسی، 1380، 445).مدیران ارشدی که مسئول تهیه صورت های مالی هستند با وقوف کامل به وضعیت مالی شرکت، از سطح آگاهی بیشتری برخوردارند و با هدف جمع آوری سرمایه مورد نیاز و منابع مالی بیشتر، دارای انگیزه هایی متفاوت از انگیزه-های سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان هستند. اشاره کوتاه به تئوری نمایندگی  یادآور نکاتی درخور توجه است:

اولین فرض تئوری نمایندگی این است که اشخاص برحسب منافع خود عمل می کنند، در حالی که این منافع لزوماً در تمامی دوره ها با منافع شرکت ها همسو و همسان نیست. فرض با اهمیت دیگر تئوری نمایندگی، قرار داشتن شرکت در تقاطع ارتباطات قراردادی است که میان مدیریت، سرمایه-گذاران، اعتبار دهندگان و دولت وجود دارد (شباهنگ، 1387، 31).

در حالیکه مدیریت سعی در حداکثر  کردن منافع خود دارد، اما ناگزیر باید این کار را در چارچوب افزایش سود خالص، بازده سرمایه گذاری یا معیار مشابه حسابداری انجام دهد و در عین حال افزایش نسبت اوراق بهادار شرکت را نیز مدنظر داشته باشد. اگرچه انگیزه اصلی مدیریت معمولاً بهبود عملکرد است، اما ممکن است مدیریت سهمی در انتخاب آن دسته از روش های حسابداری داشته باشد که سود شرکت را در آینده نزدیک افزایش دهد.

 

اگر در مقابل مدیران محدودیت ایجاد نشود، ممکن است عملکرد و خوش بینی مدیریت به دارایی ها و سود واحد تجاری نیز تسری یابد. معمولاً مدیران سعی دارند که تصویر واحد تجاری را مطلوب جلوه دهند. برای مثال ممکن است از طریق منظور کردن هزینه های یک دوره به عنوان دارایی، باعث کاهش هزینه ها و افزایش سود در صورت های مالی شوند. همچنین ممکن است داراییها و سرمایه واحد تجاری بیشتر از میزان واقعی گزارش گردد. نتیجه کلی این عملیات چنین خواهد بود که تصویر واحد تجاری بهتر از وضعیت واقعی به نظر رسد و انگیزه تزریق سرمایه و منابع مالی از طریق افراد برون سازمانی افزایش یابد.

 

در چنین شرایطی اصول و رویه های حسابداری به پشتیبانی مراجع تدوین کننده استانداردهای حسابداری، به منظور تعدیل خوش بینی مدیران، حمایت از حقوق ذینفعان و ارائه منصفانه صورت-های مالی، مفهوم محافظه کاری را به کار می برند. بدین ترتیب، محافظه کاری به عنوان یکی از اصول محدود کننده حسابداری، سال ها است که مورد استفاده حسابداران قرار می گیرد و علیرغم انتقادهای فراون بر آن، همواره جایگاه خود را در میان سایر اصول حسابداری حفظ نموده است.اصل محافظه کاری موجب می شود تا از میان روش های مختلف، روشی انتخاب و اعمال گردد که حداقل اثر افزاینده را بر سود خالص و جمع دارایی های شرکت داشته باشد. به عبارت دیگر براساس این اصل، شرکت نباید از روش هایی استفاده نماید که درآمدها و دارایی های خود را بیش از واقع و هزینه ها و بدهی ها را کمتر از واقع نمایش دهد. از این رو می توان، از محافظه کاری به عنوان مکانیزمی نام برد که اگر به درستی اعمال گردد، منجر به حل بسیاری از مسائل نمایندگی و عدم تقارن اطلاعاتی خواهد شد که جملگی برخاسته از شکاف روز افزون بین مدیران و تامین کنندگان منابع مالی واحدهای تجاری در دنیای امروز است. حال با توجه به اهمیت نقش محافظه کاری، به عنوان یکی از اصول محدود کننده حسابداری، نیاز به معیارهایی برای سنجش دقیق آن در گزارشگری مالی ضروری به نظر می رسد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

ارزیابی ارتباط محافظه كاری سود و زیانی و محافظه كاری ترازنامه ای

 

فصل دوم: مبانی نظری و مروری بر پیشینه تحقیق…………………………………………………..17

2-1: مبانی نظری………………………………………………………………………………………………18

2-1-1: مقدمه………………………………………………………………………………………………….18

2-1-2: محافظه کاری و گزارشگری مالی…………………………………………………………….21

2-1-2-1: تعریف محافظه کاری…………………………………………………………………………21

2-1-2-2: انتقادات به محافظه کاری……………………………………………………………………27

2-1-2-3: بیان و تشریح محافظه کاری………………………………………………………………..30 

2-1-2-3-1: بیان قراردادی……………………………………………………………………………….36

2-1-2-3-2: بیان دعاوی حقوقی سهامداران………………………………………………………..44

2-1-2-3-3: بیان مالیات………………………………………………………………………………….46

2-1-2-3-4: بیان قوانین و مقررات حسابداری…………………………………………………….47

2-1-2-4: معیارهای ارزیابی محافظه کاری…………………………………………………………48

2-1-2-4-1: معیارهای خالص دارایی-ها…………………………………………………………….48

2-1-2-4-2: معیارهای سود و اقلام تعهدی………………………………………………………..50

2-1-2-4-3: معیارهای رابطه سود و بازده سهام………………………………………………….51

2-1-3: طبقه بندی محافظه کاری حسابداری……………………………………………………….52

2-1-3-1:محافظه کاری سود و زیانی………………………………………………………………..52

2-1-3-2: محافظه کاری تراز نامه-ای………………………………………………………………….53

2-1-4: محافظه کاری حسابداری و سودمندی اطلاعات………………………………………..53

2-1-4-1: قابلیت تایید و اطلاعات گزارشگری مالی…………………………………………….55

2-1-4-2: محافظه کاری و محیط اطلاعاتی…………………………………………………………57

2-1-4-2-1: اطلاعات سخت در مورد عملکرد جاری………………………………………….57

2-1-4-2-2: شاخص اطلاعات “نرم” در مورد عملکرد جاری و آتی…………………….57

2-1-5: عدم تقارن زمانی سود به عنوان معیاری از محافظه کاری……………………………58

2-1-5-1: واکنش به هنگام سود و اقلام تعهدی………………………………………………….60

2-1-5-2: واکنش به هنگام سود و جریان وجه نقد………………………………………………64

2-1-6: رابطه عدم تقارن زمانی سود با نسبت (p/B)…………………………………………..66

2-2: پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………71

2-2-1: مقدمه……………………………………………………………………………………………….71

2-2-2: تحقیقات انجام شده در خارج از ایران…………………………………………………..72

2-2-3: تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور…………………………………………………….94

2-3: خلاصه فصل دوم…………………………………………………………………………………..99

  منابع

 

  • آثار قرارداد خريد دين در حقوق داخلی و تجارت بین الملل

    آثار قرارداد خريد دين در حقوق داخلی و تجارت بین الملل خرید دین در امور بانکی آثار فاكتورينگ خريد دين آثار فورفيتينگ خريد دين آثار خريد دين نسبت به خريدار دين آثار قرارداد خريد دين نسبت به فروشنده دين  آثار قرارداد…

  • پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی،علوم اجتماعی و علوم تربیتی با عنوان بررسی عوامل موثر بر پیدایش و گسترش پدیده كودكان خیابانی و انطباق اجتماعی آنها

    پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی،علوم اجتماعی و علوم تربیتی با عنوان بررسی عوامل موثر بر پیدایش و گسترش پدیده كودكان خیابانی و انطباق اجتماعی آنها تربیت بزهكاری خانواده ارتکاب جرم كودكان خیابانی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی،علوم اجتماعی و…

  • پروپوزال بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

    پروپوزال بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان پیاده سازی مدیریت دانش در بانک صادرات تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان تاثیر مدیریت دانش بر بهبود عملکرد کارکنان بررسی رابطه بین مدیریت…

  • راهکارهای نهادهای کیفری در پیشگیری از بزه دیدگی زنان

    راهکارهای نهادهای کیفری در پیشگیری از بزه دیدگی زنان کلمات کلیدی : دانلود پایان نامه خشونت علیه زنان بررسی عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان…

  • پیشینه صنعت کاشی و سرامیک و بررسی نقاط ضعف و قوت

    پیشینه صنعت کاشی و سرامیک و بررسی نقاط ضعف و قوت تعریف کاشی و سرامیک صنعت کاشی و سرامیک در ایران پیشینه صنعت کاشی و سرامیک بررسی نقاط ضعف و قوت صنعت کاشی و سرامیک دانلود پایان نامه کاشی و…

  • بیع زمانی

    بیع زمانی بیع بیع زمانی تایم شر ویژگیهای اساسی عقد بیع دانلود مقاله بیع زمانی دانلود مقاله رشته حقوق رفتن به سایت اصلی بیع زمانی   بیع زمانی اصطلاح بیع زمانی به نوع خاصی از انتقال مالكیت اطلاق می‌شود كه…

  • نگرش و موضع ایران در مورد تنگه هرمز

    نگرش و موضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز مواضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1958 ژنو رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1982 مونتگوبی رژیم حقوقی تنگه هرمز…

  • پروپوزال بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

    پروپوزال بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها ارزیابی عملکرد در بانک شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک تاثیر بانکداری الکترونیک بر رضایت مشتری تاثیر تنوع کاربرد…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش سازمانی مبانی نظری هوش سازمانی پیشینه تحقیق هوش سازمانی پیشینه داخلی هوش سازمانی پیشینه خارجی هوش سازمانی پیشینه پژوهش هوش سازمانی پیشینه نظری هوش سازمانی…

  • بررسی نظرات مختلف در باب شخصیت زن و تفاوت آن با مرد از نگاه اسلام و پیامبر

    بررسی نظرات مختلف در باب شخصیت زن و تفاوت آن با مرد از نگاه اسلام و پیامبر تفاوت شخصیت زن با مرد شخصیت زن از نگاه پیامبر شخصیت زن از نگاه اسلام نظرات مختلف در باب شخصیت زن دانلود پایان…

  • پرسشنامه تاثیر پرخاشگری زبانی مشتری بر روی رضایت شغلی ،بهبود عملکرد خدمات و نیات ترک شغل کارکنان

    پرسشنامه تاثیر پرخاشگری زبانی مشتری بر روی رضایت شغلی ،بهبود عملکرد خدمات و نیات ترک شغل کارکنان پرسشنامه پرخاشگری زبانی مشتری پرسشنامه رضایت شغلی پرسشنامه بهبود عملکرد خدمات پرسشنامه نیات ترک شغل کارکنان پرسشنامه تاثیر پرخاشگری زبانی مشتری بر روی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار 71 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار 71 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری نقدشوندگی پیشینه تحقیق نقدشوندگی مبانی نظری نقدشوندگی بازار پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار پیشینه داخلی نقدشوندگی بازار پیشینه خارجی نقدشوندگی بازار پیشینه پژوهش نقدشوندگی بازار پیشینه نظری…

  • امید به زندگی و بررسی ابعاد امید

    امید به زندگی و بررسی ابعاد امید ابعاد امید ابعاد امیدواری امید به زندگی ابعاد امید به زندگی تحقیق درباره امید به زندگی پیشینه تحقیق امید به زندگی پیشینه تحقیق ومبانی نظری امید به زندگی مقاله در مورد امید به…

  • پرسشنامه بررسی علت عدم تغییر بانک توسط مشتریان

    پرسشنامه بررسی علت عدم تغییر بانک توسط مشتریان پرسشنامه عدم تغییر بانک پرسشنامه عدم تغییر بانک توسط مشتریان پرسشنامه علت عدم تغییر بانک توسط مشتریان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی علت عدم تغییر بانک توسط مشتریان در…

  • مبانی نظری نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران

    مبانی نظری نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران مبانی نظری کنترل پدیده بدحجابی مبانی نظری کنترل بدحجابی در تهران مبانی نظری کنترل بد حجابی در منطقه دو تهران مبانی نظری نقش مدیریت انتظامی در کنترل…

  • کارت امتیازی متوازن( Balanced Score Card )

    کارت امتیازی متوازن( Balanced Score Card ) روش‌های نوین سنجش عملکرد سازمان‌ها كپلن و نورتون برنامه‌ریزی استراتژیک ارزیابی متوازن مدل ارزیابی متوازن کارت امتیازی متوازن دانلود مقاله کارت امتیازی متوازن رفتن به سایت اصلی کارت امتیازی متوازن ( Balanced Score…

  • پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان فلسفه مدیریت و تاثیر برنامه ریزی و ارتباطات با کارکنان در آن

    پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان فلسفه مدیریت و تاثیر برنامه ریزی و ارتباطات با کارکنان در آن مدیریت زمان فلسفه مدیریت ارتباط با کارکنان برنامه ریزی در سازمان مدیریت تنش دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان…

  • پاورپوینت وظایف مدیریت

    پاورپوینت وظایف مدیریت پاورپوینت وظایف مدیریت دانلود رایگان پاورپوینت وظایف مدیریت تعريف وظيفه وظايف مديران از ديدگاه صاحب نظران وظايف مديران از ديدگاه برچ وظايف مديران از ديدگاه هنري فايول وظايف مديران از ديدگاه لوتر گيوليك وظايف مديران از ديدگاه…

  • بررسی مدل ها و نظریه های هوش سازمانی

    بررسی مدل ها و نظریه های هوش سازمانی ابعاد هوش سازمانی نظریه های هوش سازمانی  مدل های هوش سازمانی  پایان نامه هوش سازمانی دانلود پایان نامه هوش سازمانی پایان نامه درباره هوش سازمانی رفتن به سایت اصلی هوش سازمانی داشتن…

  • تبیین رابطه توانمندسازها، عملکرد و پایداری زنجیره تامین

    تبیین رابطه توانمندسازها، عملکرد و پایداری زنجیره تامین زنجیره تامین پایدار عملکرد زنجیره تامین پایداری زنجیره تامین توانمندسازهای زنجیره تامین اندازه گیری پایداری زنجیره تامین شاخص های عملکرد زنجیره تامین مدیریت زنجیره تامین پایدار و ضرورت بررسی آن مدیریت زنجیره…

  • فصل دوم پایان نامه پرخاشگری

    فصل دوم پایان نامه پرخاشگری کلمات کلیدی : مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری کودکان پیشینه ی پرخاشگری پیشینه تاریخی پرخاشگری پیشینه تحقیق در مورد پرخاشگری پیشینه پژوهش درباره پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری پیشینه داخلی پرخاشگری پیشینه…

  • پرسشنامه ارزیابی تاثیر رابطه خرید فروشنده بر عملكرد زنجیره تامین در شركت

    پرسشنامه ارزیابی تاثیر رابطه خرید فروشنده بر عملكرد زنجیره تامین در شركت پرسشنامه رابطه خرید و فروشنده پرسشنامه عملكرد زنجیره تامین پرسشنامه تاثیر رابطه خرید بر عملكرد زنجیره تامین پرسشنامه تاثیر رابطه فروشنده بر عملكرد زنجیره تامین رفتن به سایت…

  • تأثیر تمرینات هیپ هاپ بر بهزیستی روان شناختی دانشجویان دختر غیرورزشکار

    تأثیر تمرینات هیپ هاپ بر بهزیستی روان شناختی دانشجویان دختر غیرورزشکار تمرینات هیپ هاپ بهزیستی روان شناختی دانشجویان دختر غیرورزشکار دانلود مقالات رشته تربیت بدنی دانلود مقالات تربیت بدنی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری ابراز وجود

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری ابراز وجود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ابراز وجود مبانی نظری ابراز وجود پیشینه تحقیق ابراز وجود پیشینه داخلی ابراز وجود پیشینه خارجی ابراز وجود پیشینه پژوهش ابراز وجود پیشینه نظری ابراز…

  • پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي و انجام بيشترين كار در كمترين زمان

    پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي و انجام بيشترين كار در كمترين زمان پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي و انجام بيشترين كار در كمترين زمان پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي پاورپوینت انجام بيشترين كار در كمترين زمان تحقیقروشهای غلبه بر تنبلي…

  • بررسی ادله و اقوال حکم به وجوب و حرمت نماز جمعه در فقه امامیه

    بررسی ادله و اقوال حکم به وجوب و حرمت نماز جمعه در فقه امامیه کلمات کلیدی : وجوب نماز جمعه در قرآن وجوب نماز جمعه در زمان غیبت وجوب تخییری نماز جمعه وجوب تعیینی نماز جمعه ادله وجوب نماز جمعه…

  • پرسشنامه افسردگی بک 13سوالی ویرایش دوم

    پرسشنامه افسردگی بک 13سوالی ویرایش دوم ابعاد پرسشنامه افسردگی بک اعتبار و پایایی پرسشنامه افسردگی بک تحلیل پرسشنامه افسردگی بک روایی و پایایی پرسشنامه افسردگی بک پرسشنامه افسردگی بک 13سوالی نحوه نمره گذاری پرسشنامه افسردگی بک منبع پرسشنامه افسردگی بک…

  • گیربکس های تغییر دور پیوسته

    گیربکس های تغییر دور پیوسته CVT گیربکس سیستم های انتقال قدرت انتقال قدرت تغییر دور پیوسته گیربکس های تغییر دور پیوسته دانلود پایان نامه رشته مکانیک خرید پایان نامه رشته مکانیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل…

  • مقاله مهندسی مواد با عنوان آزمون جریان های گردابی

    مقاله مهندسی مواد با عنوان آزمون جریان های گردابی امپدانس Eddy Current Testing اصول القای الكترومغناطیس آزمون جریان های گردابی (ET) دانلود مقاله مهندسی مواد با عنوان آزمون جریان های گردابی تست جریان های گردابی سیستم همکاری در فروش فایل…

  • پاورپوینت روش اثباتی و هموارسازی سود

    پاورپوینت روش اثباتی و هموارسازی سود دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت روش اثباتی و هموارسازی سود روش اثباتی و هموارسازی سود روش اثباتی الگوی مبتنی بر تحلیلی نمایندگی تئوری اثباتی حسابداری ارزیابی روش اثباتی هموارسازی سود-فرضیه های…