مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری 50 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری 50 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه رضایت مشتری
مبانی نظری رضایت مشتری
پیشینه تحقیق رضایت مشتری
پیشینه داخلی رضایت مشتری
پیشینه خارجی رضایت مشتری
پیشینه پژوهش رضایت مشتری
پیشینه نظری رضایت مشتری
ادبیات نظری رضایت مشتری
چارچوب نظری رضایت مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری می باشد. امروزه شاهد تجارب متفاوتی از راه خدمات در زندگی روزمره هستیم. از شاخص های سنجش میزان برتری سازمان ها نسبت به هم، کارکنان شاغل در آن سازمان ها است که میزان وفاداری و تعهد آن ها باعث می شود وظایف محوله را با کیفیت بالاتری به انجام رسانند. این امر موجب افزایش عملکرد، بهره وری و اثربخشی سازمان می شود. برعکس،افراد بی تفاوت یا بی مسئولیت در برابر اعمال محوله سازمان این رفتار را به همکاران منتقل می کنند و باعث کاهش عملکرد افراد و تنزل سازمان از نظر کمی و کیفی می شوند. 

 

 

 

در دهه 1990 رضایت مشتریان، تاثیر قابل توجهی بر تفکر مدیریتی داشت. در حقیقت تشخیص درک، رویارویی و پیش بینی نیازهای مشتری منابع مهم بقاومزیت رقابتی برای یک شرکتی هستند که اثر قاطع بر مجموعه اولویتها و فعالیتهای شرکت دارد. در دنیای امروز صنایع خدماتی بخش عمده ای از بازارها را در بسیاری از كشورهای جهان به خود اختصاص داده اند. بنابراین گسترش روز افزون تعداد مشاغل خدماتی در كنار افزایش میزان اهمیت این گونه صنایع در تولید ناخالص ملی كشورهای مختلف، موضوع عرضه خدماتی بی عیب و نقص و با كیفیت برتر را به مسأله ای در خور توجه فراوان كرده نموده است(شاهین و ابوالحسنی به نقل از شفیعی،2006). 

 

 

 

تا چند سال اخیر صنعت بیمه كشورمان تحت سلطه كامل بخش دولتی بوده است وشركت های بیمه در محیط غیررقابتی و با ثبات فعالیت می كردند و لزومی برای توجه به كیفیت خدمات نمی دیدند اما در سال های اخیر ظهور شرك تهای بیمه خصوصی فضای صنعت بیمه را دگرگون كرده است و رقابت در این بخش به شدت افزایش یافته است. هم چنین درصد افرادی كه در بخش خدمات مشغول به فعالیت هستند نسبت به سایر بخشها در حال افزایش است. كیفیت خدمات در این بخش ها به خصوص در صنعت بیمه به میزان زیادی به عملكرد كاركنان بستگی دارد. بنابراین سازمان های خدماتی و به طور اخص صنعت بیمه متوجه این موضوع شده اند كه به منظور حفظ مشتریان خود و كسب مزیت رقابتی، یكی از موضوعات مهم و كلیدی كه بایدهمواره مد نظر قرار دهند، بهبود كیفیت خدمات خود است(کندامپیولی و منگیوس ،2004،ص178).

 

 

 

2-1) رضایت مشتری        
بازار اقتصاد جهانی، هیچ‌گاه به این اندازه رقابتی نبوده است. در سراسر دنیا، سازمان‌ها و بنگاه‌های تجاری تلاش می‌كنند تا از طریق نیل به مزایای منحصر به فرد، نسبت به سایر رقبا به موقعیتی ممتاز دست یابند. از سوی دیگر، اغلب مشتریان هنگام خرید كالا و خدمات مورد نیاز، از امكان گزینه‌های متعددی برخوردار هستند. به همین دلیل آنان ورای مشخصات ظاهری و ویژگی‌های فیزیكی یك محصول سایر شاخص‌های كیفی را مدنظر قرار می‌دهند(غفاری آشتیانی، 1387،ص42).
مشتریان در جستجوی سرنخ‌هایی هستند كه آنان را برای شناسایی بهترین تأمین  كننده یاری نماید. در این راستا آنان علاوه بر بررسی عملكرد داخلی، هرگونه مدرك و شواهد خارجی كه نشانه برقراری اصل تمركز بر كیفیت در سازمان عرضه كننده می‌باشد را مورد توجه قرار می‌دهند. اندازه گیری رضایت مشتری از جمله اقدامات داخلی محسوب می شود كه نمود جهت‌گیری سازمان به سمت كیفیت می‌باشد(كاوسی و سقایی، 1384،23).

 

 

برای موفقیت در بازار پیچیده و رقابتی امروز، محققان معتقدند كه رضایت مشتری یك عامل كلیدی و مهم است(اندیوبیسی و واه ،2005،ص65). رضایت مشتری از ارزش قابل ملاحظه‌ای برخوردار است، چرا كه از داده های مرتبط با مصرف اقتباس شده(در مقابل تولید) و همچنین به عنوان یك شاخص راهنما برای سودآوری آینده مطرح است. رضایت مشتری راهنمایی برای دستیابی به وفاداری بیشتر مشتری است. رضایت مشتری از طریق ارتقاء وفاداری، درآمدهای آتی را تضمین كرده، هزینه‌های معاملات آینده را كاهش داده، موجب كاهش كشش قیمتی شده و از كاسته شدن مشتریان سازمان به هنگام بروز لغزش‌های احتمالی در كیفیت جلوگیری می‌كند. همچنین توصیه های دهان به دهان حاصل از مشتریان راضی، هزینه‌های جذب مشتریان جدید را كاسته و شهرت سازمان را ارتقاء می‌بخشد. در نقطه مقابل، نارضایتی مشتریان اثراتی معكوس بر جای می‌گذارد. بنابراین می‌توان مشتریان راضی را یك دارایی ارزشمند برای سازمان به شمار آورد(اندرسون و فومل ،2000،ص871).

 

 

طی ده سال اخیر انواع مختلف سازمان‌ها، چه بزرگ و چه كوچك، پی به اهمیت رضایت مشتری برده و دریافته‌اند كه ارتباط شدیدی بین رضایت مشتری، حفظ مشتری و سودآوری سازمان وجود دارد. برای بسیاری از سازمان‌های فعال در بخش عمومی، رضایت مشتری خود معیاری برای موفقیت است. بنابراین رضایت مشتری به هدف عملیاتی بسیاری از سازمان‌ها تبدیل شده است(هیل، 1385،ص24).

 

 

 

 

سازمان‌های متعالی، پاسخ‌گوی نیازها و انتظارات مشتریان خود می‌باشند. این قبیل سازمان‌ها فعالیت‌های رقبای خود را تحت نظر قرار می‌دهند و مزایای رقابتی آنها را شناسایی می‌نمایند. سازمان‌های مذكور، به طور مؤثری به پیش بینی نیازها و انتظارات آتی مشتریان خود می‌پردازند تا این نیازها و انتظارات را برآورده سازند و در صورت امكان از آنها پیشی گیرند. این سازمان‌ها، در برابر نقاط ضعف خود به سرعت و به گونه‌ای اثربخش واكنش نشان می‌دهند. آنها روابطی متعالی را با تمام مشتریان خود ایجاد و حفظ می‌كنند. اگر سازمان‌ها را در مسیر تعالی در سه گروه سازمان‌های در آغاز راه تعالی، سازمان‌های در میانه راه تعالی و سازمان‌های بالغ و متعالی تقسیم بندی كنیم، می‌توان گفت كه سازمان‌های در آغاز راه، میزان رضایت مشتریان خود را ارزیابی كرده‌اند، سازمان‌های در میانه راه، موفق شده‌اند ارتباط بین اهداف میان مدت و كوتاه مدت خود را با نیازها و انتظارات مشتری برقرار نمایند و سازمان‌های بالغ، محرك‌های كسب و كار برای جلب رضایت مشتریان و موارد مرتبط با وفاداری مشتریان را درك و اندازه گیری نموده‌اند و بر مبنای آن عمل می‌كنند(غفاری آشتیانی، 1387،ص36).

 

 

 

تغییرات سریع و محیط رقابتی فزاینده كنونی، بانک‌ها را وادار ساخته تا دیدگاه خود را به سوی رضایت مشتری معطوف سازند، چرا كه با افزایش رضایت مندی مشتری، پیامدهای رفتاری از قبیل تعهد، قصد ماندن و وفاداری مشتری، خلق پیوندهای متقابل و سودمند میان ارائه دهندگان و كاربران خدمت، توان پذیرش نقص ها و لغزش‌های احتمالی خدمت و همچنین توصیه های دهان به دهان مثبت مشتریان را در پی خواهد داشت(آراسلی و همکاران ،2005،52).

 

 

 

از این فرضیه كه رضایت مشتری یك متغیر مهم ارزیابی و كنترل مدیریت بازاریابی بانك است، حمایت گسترده ای به عمل آمده است(موتینهو و اسمیت ،2000،127). بانكداری از جمله صنایعی است كه در آن رضایت مشتری توجه بسیاری از محققان را به خود جلب كرده است. رضایت مشتری به قدری اهمیت یافته كه برخی بانک‌ها از آن به عنوان یك عنصر اساسی در استراتژی بازاریابی خود یاد كرده‌اند(غفاری آشتیانی، 1387،41).

 

 

 

حفظ و نگهداری مشتری موضوع مورد علاقه بسیاری از بانک‌ها است. به عنوان مثال، بانك للویدز در انگلیس، طی تحقیقاتی درصدد برآمد تا فرآیندی كه منجر به رضایت مندی مشتری شده و عوامل تعیین كننده نارضایتی مشتریان را شناسایی كند. یافته‌های این تحقیق به بانك كمك كرد تا فرآیند جدید نگهداری مشتریان را طراحی و به مرحله اجرا درآورد. به مانند بانك للویدز، بانك میدل بری  در آمریکا یك برنامه كیفیت خدمات مبتنی بر حفظ و نگهداری مشتریان از طریق كیفیت خدمات را توسعه بخشید. به گونه مشابه‌ای بانك رویال  در اسكاتلند از رضایت مندی مشتری در طراحی چشم انداز آینده بانك استفاده كرد. این بانك علاقه مندی خود به رفتارهای سودآور مشتری كه در اصطلاح سه‌آر  نامید را ابراز كرد. این رفتارها عبارت بودند از : (متاوا و المساوی ،1998،300).

1. ماندگاری در بانك
2. معرفی بانك به دوستان
3. خرید دوباره(مجدد) از بانك.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
فهرست مطالب
2-1) رضایت مشتری 5
2-1-1) تعاریف رضایت مشتری 8
2-1-2) رضایت كاركردی و رضایت روانی 13
2-1-3) مزایای رضایت مشتری 14
2-1-4) ارتباط رضایت و وفاداری مشتری 16
2-2)اهمیت رضایت مشتری 20
2-3) اندازه گیری رضایت مشتری 21
2-4) روش های اندازه گیری رضایت مشتری 26
2-4-1) شاخص های رضایت مشتری در سطح بین المللی 27
2-4-1-1) مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا 27
2-4-1-2)مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا 29
2-4-1-3)شاخص ملی رضایت مشتری سوئیس 30
2-4-1-4)مدل شاخص ملی رضایت مشتری در مالزی 32
2-4-1-5)مدل شاخص رضایت مشتری در هنگ کنگ 33
2-5) هداف و مزایای تدوین شاخص رضایت مشتری 34
پیشینه تحقیق رضایت مشتری
منابع

 

  • بررسی مولفه های طراحی داشبوردها برای ارائه اطلاعات مناسب و بهنگام برای مدیران سیستم

    بررسی مولفه های طراحی داشبوردها برای ارائه اطلاعات مناسب و بهنگام برای مدیران سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های نوین ارزیابی…

  • مدیریت آشوب در عصر جهانی شدن كسب و كار

    مدیریت آشوب در عصر جهانی شدن كسب و كار جهانی شدن مدیریت آشوب جهانی شدن كسب و كار دانلود مقاله مدیریت آشوب در عصر جهانی شدن كسب و كار سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • تاریخ مطبوعات و سانسور در ایران و تحلیل جرائم مطبوعاتی

    تاریخ مطبوعات و سانسور در ایران و تحلیل جرائم مطبوعاتی تاریخ مطبوعات در ایران تاریخ سانسور در ایران تحلیل جرائم مطبوعاتی تاریخ مطبوعات و سانسور در ایران و تحلیل جرائم مطبوعاتی مسئولیت های اجتماعی روزنامه نگار روزنامه نگاری در ایران…

  • عوامل موثر بر میزان موجودی در زنجیره تامین و ارائه راهکارهایی برای کاهش سطح آن بدون افزایش هزینه

    عوامل موثر بر میزان موجودی در زنجیره تامین و ارائه راهکارهایی برای کاهش سطح آن بدون افزایش هزینه زنجیره تامین مدیریت زنجیره تامین عوامل موثر بر میزان موجودی در زنجیره تامین کاهش سطح میزان موجودی زنجیره تامین بدون افزایش هزینه…

  • مبانی نظری شناسایی و بررسی عوامل موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان

    مبانی نظری شناسایی و بررسی عوامل موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان مبانی نظری ERP مراحل پیاده سازی erp مبانی نظری پیاده سازی erp پیاده سازی erp در سازمان پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان عوامل کلیدی موفقیت…

  • بررسی طرح اختلاط بتن پلاستیک با استفاده از روانی بتن

    بررسی طرح اختلاط بتن پلاستیک با استفاده از روانی بتن روانی بتن بتن پلاستیک دیوار آب بند بتن پلاستیک دانلود پایان نامه طرح اختلاط بتن پلاستیک کنترول تراوش آب از پی سد روشهای اجرایی دیوارهای آب بند روش طرح اختلاط…

  • پرسشنامه ارزیابی ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب

    پرسشنامه ارزیابی ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب اضافه بار اطلاعاتی وب پرسشنامه اضافه بار اطلاعاتی پرسشنامه اضافه بار اطلاعاتی وب پرسشنامه سربار اطلاعات وب پرسشنامه بررسی نظرات متخصصین كتابداری و اطلاع رسانی در مورد اضافه…

  • اثرات فساد اداری بر نرخ تورم در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا

    اثرات فساد اداری بر نرخ تورم در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مقاله درباره فساد اداری عوامل موثر بر فساد اداری بررسی تأثیر فساد اداری بر نرخ تورم بررسی رابطه نرخ تورم و فساد اداری بررسی تأثیر شاخص ادراک…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی اشتراک دانش

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی اشتراک دانش کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اشتراک دانش مبانی نظری اشتراک دانش پیشینه تحقیق اشتراک دانش پیشینه داخلی اشتراک دانش پیشینه خارجی اشتراک دانش پیشینه پژوهش اشتراک دانش پیشینه نظری اشتراک دانش…

  • بررسی و تشریح ابعاد و نظریه های هویت فرهنگی

    بررسی و تشریح ابعاد و نظریه های هویت فرهنگی کلمات کلیدی : ابعاد هویت فرهنگی نظریه های هویت فرهنگی ابعاد و نظریه های هویت فرهنگی پایان نامه در مورد هویت فرهنگی تحقیق در مورد هویت فرهنگی تحقیق در مورد ابعاد…

  • بررسی مطالعات محیطی در بروجرد

    بررسی مطالعات محیطی در بروجرد دانلود مقاله رشته برنامه ریزی شهری بررسی مطالعات محیطی در بروجرد رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته برنامه ریزی شهری بررسی مطالعات محیطی در بروجرد   مقدمه: لرستان جزء سرزمین ایلام قدیم بوده است.…

  • بررسی و تشریح مدل های استرس

    بررسی و تشریح مدل های استرس کلمات کلیدی : مدل های استرس استرس و مدل های آن بررسی مدل های استرس تعریف استرس چیست تعریف علمی استرس تحقیق کامل مدل های استرس استرس چیست و چگونه ایجاد میشود رفتن به…

  • پرسشنامه بررسی ارتباط بین محیط خارجی، یادگیری سازمانی و عملکرد نوآوری

    پرسشنامه بررسی ارتباط بین محیط خارجی، یادگیری سازمانی و عملکرد نوآوری پرسشنامه ارتباط بین محیط خارجی و عملکرد نوآوری پرسشنامه بررسی ارتباط بین محیط خارجی و یادگیری سازمانی پرسشنامه بررسی ارتباط بین یادگیری سازمانی و عملکرد نوآوری رفتن به سایت…

  • جزوه حقوق تجارت 2

    جزوه حقوق تجارت 2 کلمات کلیدی : جزوه حقوق تجارت 2 رفتن به سایت اصلی جزوه حقوق تجارت 2 شرکت های تجاری دکتر فخاری 70 صفحه pdf منظم و با فهرست مناسب مطالعه و آمادگی امتحان

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی ارتقای شغلی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی ارتقای شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارتقای شغلی مبانی نظری ارتقای شغلی پیشینه تحقیق ارتقای شغلی پیشینه داخلی ارتقای شغلی پیشینه خارجی ارتقای شغلی پیشینه پژوهش ارتقای شغلی پیشینه نظری ارتقای شغلی…

  • پرسشنامه تعارض کار و خانواده کارلسون و همکاران WFCS

    پرسشنامه تعارض کار و خانواده کارلسون و همکاران WFCS کلمات کلیدی : پرسشنامه تعارض کار خانواده پرسشنامه تعارض کار-خانواده کارلسون دانلود پرسشنامه تعارض کار-خانواده کارلسون پرسشنامه تعارض کار و خانواده پرسشنامه تعارض کار و خانواده کارلسون پرسشنامه تعارض کار و…

  • بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی

    بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی کلمات کلیدی : جو سازمانی در ایران انواع جو سازمانی ابعاد جو سازمانی رویکردهای جو سازمانی نظریه های جو سازمانی جو روانشناختی سازمانی تعریف جو سازمانی در مدیریت مدل جو سازمانی هالپین…

  • پاورپوینت مدیریت تحول استراتژیک

    پاورپوینت مدیریت تحول استراتژیک پاورپوینت مدیریت تحول استراتژیک اثربخشی سازمانی و نقش مدیریت تحول مدل منسجم پویای های سازمانی کاتر ماهیت تحول به عنوان یک فرآیند مراحل موجود در فرایند مدیریت تغییر مراحل موجود در فرایند تحول راهبرد يا استراتژي…

  • مبانی نظری ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش

    مبانی نظری ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش مبانی نظری فرهنگ سازمانی مبانی نظری مدیریت ‌دانش پیاده سازی مدیریت دانش در ارتش مبانی نظری فرهنگ سازمانی و مدیریت ‌دانش پیاده سازی مدیریت دانش در نیروهای مسلح مبانی نظری…

  • پاورپوینت بررسی تاسیسات آب رسانی داخلی ساختمان

    پاورپوینت بررسی تاسیسات آب رسانی داخلی ساختمان پاورپوینت بررسی تاسیسات آب رسانی داخلی ساختمان تاسیسات آب رسانی داخلی ساختمان تحقیق تاسیسات آب رسانی داخلی ساختمان نحوه ورود آب به ساختمان انواع لوله ها نحوه اتصال لوله ها انتخاب مسیر صحیح…

  • اختیار طلاق از طرف زن و مرد و موانع آن با تاکید بر طلاق توافقی

    اختیار طلاق از طرف زن و مرد و موانع آن با تاکید بر طلاق توافقی "تعریف لغوی و اصطلاحی طلاق" اختیار طلاق اختیار طلاق به زن اختیار طلاق در دست مردان اختیار طلاق زن اختیار طلاق در حقوق ایران چرا…

  • پاورپوینت جلد دوم کتاب حسابداری صنعتی با تأکید بر مسائل مدیریتی اثر هورن گرن و همکاران

    پاورپوینت جلد دوم کتاب حسابداری صنعتی با تأکید بر مسائل مدیریتی اثر هورن گرن و همکاران کلمات کلیدی : پاورپوینت جلد دوم کتاب حسابداری صنعتی با تأکید بر مسائل مدیریتی اثر هورن گرن و همکاران پاورپوینت خلاصه جلد دوم کتاب…

  • (Graduation Project Power house coach (Motor home

    (Graduation Project Power house coach (Motor home سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه خرید پروژه و پایان نامه fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید پایان نامه…

  • مولفه ها و راهبردهای فراشناخت

    مولفه ها و راهبردهای فراشناخت فراشناخت در روانشناسی فراشناخت در تدریس فراشناخت در یادگیری ابعاد فراشناخت انواع فراشناخت باورهای فراشناخت دانش آموزان تاثیر فراشناخت بر یادگیری راهبردهای فراشناخت نقش فراشناخت در فرایند یادگیری نقش فراشناخت در آموزش پایان نامه فراشناخت…

  • پاورپوینت اصول زمان بندی تمرینات ورزشی

    پاورپوینت اصول زمان بندی تمرینات ورزشی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت اصول زمان بندی تمرینات ورزشی پاورپوینت اصول زمان بندی تمرینات ورزشی اصول زمان بندی تمرینات ورزشی اهمیت و ضرورت طراحی تمرین میکروسیکل نیازمندی های طراحی تمرین زمان بندی تمرینات…

  • شخصیت و محبوبیت زن در خانواده و جامعه و بررسی چالشها و آسیبهای آن

    شخصیت و محبوبیت زن در خانواده و جامعه و بررسی چالشها و آسیبهای آن آسیب شناسی شخصیت و محبوبیت زن آسیب شناسی شخصیت زن با تاکید بر بدحجابی تاثیر بدحجابی بر شخصیت زن پایان نامه بدحجابی آسیب شناسی رفتار ناهنجار…

  • پرسشنامه خودکارآمدی کارآفرینانه دی نابل و همکاران همراه با روایی و پایایی

    پرسشنامه خودکارآمدی کارآفرینانه دی نابل و همکاران همراه با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه خودکارآمدی کارآفرینی پرسشنامه خودکارآمدی کارآفرینانه دانلود پرسشنامه خودکارآمدی کارآفرینی دانلود پرسشنامه خودکارآمدی کارآفرینانه پرسشنامه در مورد خودکارآمدی کارآفرینی پرسشنامه در مورد خودکارآمدی کارآفرینانه پرسشنامه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی 67 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی 67 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت منابع انسانی دانلود…

  • محدودیت های نظم عمومی ملی و فراملی در حوزه قانون حاکم بر ماهیت دعوی

    محدودیت های نظم عمومی ملی و فراملی در حوزه قانون حاکم بر ماهیت دعوی نظم عمومی ملی و فراملی قانون حاکم بر ماهیت دعوی محدودیت های نظم عمومی ملی و فراملی نظم عمومی ملی و قواعد انتظامی نظم عمومی در…

  • بررسی و تحلیل مسئولیت غار با پیروی از نظر فقهای امامیه

    بررسی و تحلیل مسئولیت غار با پیروی از نظر فقهای امامیه مسئولیت مدنی غار فقه و حقوق موضوعه ایران مسئولیت غار از نظر فقها شیعه بررسی و تحلیل مسئولیت غار با پیروی از نظر فقهای امامیه دانلود پایان نامه قاعده…