مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
ادبیات نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

رفتن به سایت اصلی

 ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عبارت است از مجموع دارایی های (یا بدهی های) برند در رابطه با نام و سمبل مقصدگردشگری که موجب تغییراتی در ارزش خدمات و تجاربی که در آنجا فراهم می شود تعیین می گردد.در بسیاری موارد،ارزش ویژه برند از ارزش دارائی های فیزیکی به مراتب بیشتراست. این است که بازاریابان با کمک برندهایی با ارزش ویژه بالا، می توانند مزیت رقابتی بدست آورند. برای اندازه گیری ارزش برند، ابزارهای اندکی (که مبتنی بر مصرف کنده باشد) وجود دارد. به  طور کلی ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده بر مبنای دو بعد ادراکی(کیفیت ادراک شده، آگاهی،تداعی) و رفتاری (وفاداری) اندازه گیری میشود .

 

 

 

با توجه به تفات های فرهنگی،اجتماعی، و خصوصیات مقصدهای گردشگری ایران، در این پژوهش سعی شده است اندازه گیری ارزش ویژه برند( قدرت برند) یک مقصد گردشگری از دیدگاه گردشگران با توجه به مدل کونکینک (2007)،برگرفته از مدل آکر مورد بررسی قرار گیرد که البته در مدل مورد استفاده به هر دو بعد رفتاری و ادراکی توجه می شود .بنابراین،تحقیق حاضر قصد دارد مدل آکر را در کشور ایران و روی مقصد گردشگری استان گیلان مورد بازبینی قرار دهد .

 

 

 

 

 

 

یک برند مکانیسمی است که سازمان ها را در جهت رسیدن به مزیت رقابتی یاری می نماید.ارزش ویژه برند که از سال 1980تبدیل به یک مفهوم مهم در بازاریابی شد،ارزش افزوده ای است که به واسطه نام برند برای سازمان ایجاد می شود.برای اندازه گیری ارزش ویژه برند، ابزارهای اندکی(که مبتنی بر مصرف کننده باشد) وجود دارد. با تو جه به اینکه ارزش ویژه برند از ادراکات مشتریان نشات گرفته می شود،برای مدیران بسیار حایز اهمیت است که بتوانند این ارزش ویژه را در سطح مشتری،اندازه گیری و ارزیابی  نمایند(کلر،2003). کریشنن(1996) مطرح می کند که بررسی رویکرد ذهنی مشتری(گردشگر) باید قبل از اندازه گیری  ارزش ویژه برند صورت گیرد،زیرا ذهنیت مشتری(گردشگر) درباره برند نقطه شروع برای درک و شناخت برند است. ارزش ویژه برند،سازمان ها را قادر میسازد تا علاوه بر حفظ سهم بازار خود،مبلغ بیشتری را نیز در ازای برند خود مطالبه نمایند. (lee& Back,2009). دیوید آکر در سال1991بیان کرد که ارزش ویژه برند، باعث افزایش کارایی برنامه های بازاریابی و وفاداری مشتریان به برند میشود،مخارج و هزینه های ترفیعی را کاهش می دهد. بنابراین ارزش ویژه برند باعث سودآوری برند شده و برای سازمان، جریان نقدی ایجاد می نماید (Bult et al,2008). برند می تواند باعث تمایز در قیمت یا مقدار تقاضای کالاها وخدمات مشابه شود( Roulac,2006). 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

 

چکیده ز

 

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق 

2- 1مقدمه  11

2-2 تاریخچه  11

2-3 تاریخچه برند 12

    2-4 تاریخچه برند در ایران 13

    2-5 تعریف برند در ایران  14 

    2-6 برند چیست  14 

    2-7 اهمیت برند 17

   2-8 هرم برند  17

2-9 مدل محوری برند  19

2-10 ارزش برند  20

2-11 خصوصیت ویژه برند 21

    2- 11-1  تحریک احساسات توسط برند  21

2-11-2 تصویر شخصی از برند  21

    2-11-3 ارزش کارمزد ادراک شده     21

    2-411- عملیات و فعالیت خدمت  21

    2-11-5 محیط  22

    2-12 ابعاد ارزش ویژه برند  22

   2-12-1 ارزش ویژه برند مقصد گردشگری  24

2-12-1-1 تعریف مقصد گردشگری      24

    2-12-1-2 ویژگی های مقصد گردشگری  24

2-12- 1-3 ساخت برند  25

2-12-2 آگاهی از برند  28

2-12- 3 تصویر ذهنی برند  30

2-12-4 کیفیت ادراک شده 33

2-12-5 وفاداری برند 34

2-13 ارزش کلی ارزش ویژه برند  37

2-14 زنجیره ارزش ویژه برند از دیدگاه کلر  38

2-15 رویکردهای موجود در سنجش ارزش ویژه برند(شاخص های ارزش ویژه برند)  39

2-15-1 شاخص های ارزش ویژه برند از دیدگاه کاپفرر  40

2-15-2   شاخص های ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 40

2-15-3شاخص های ارزش ویژه برند از دیدگاه کلر 40

بخش دوم

پیشینه تحقیق 43

الف- پیشینه خارجی 43

ب- پیشینه داخلی   44

جمع بندی فصل دوم 50

 

 

 

                                              

– فهرست منابع و مأخذ —————————————————————————————— 

منابع فارسی—————————————————————————————————– 

منابع خارجی ————————————————————————————————— 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول شماره2-1: ویژگی های تصویر ذهنی برند——————————————————————-32

 

 

 

فهرست اشکال

شکل2-1: هرم برند———————————————————————————————–18

شکل 2-2:مدل محوری برند————————————————————————————–19

شکل 2-3: مدل مفهومی ارزش ویژه برند از دید گردشگران در مقاصد گردشگری———————————- 23

شکل2-4 مراحل آگاهی از برند ———————————————————————————–30

شکل 2-5: مدل زنجیره ارزش برند کلر ————————————————————————– 38

شکل 2-6 : مدل مفهومی تحقیق———————————————————————————– 44

شکل 2-7: مدل تلفیقی توسط محقق از مدل های موجود در ادبیات ————————————————– 46

 

 

 

  • پرسشنامه هوش عاطفی تراویس برادبری و جین گریوز

    پرسشنامه هوش عاطفی تراویس برادبری و جین گریوز پرسشنامه هوش عاطفی برادبری پرسشنامه هوش هیجانی برادبری نحوه نمره گذاری پرسشنامه هوش هیجانی برادبری تفسیر پرسشنامه هوش هیجانی برادبری و گریوز نمره گذاری پرسشنامه هوش هیجانی برادبری و گریوز دانلود پرسشنامه…

  • پاورپوینت مسمومیت با نیتروپروساید (ویژه ارائه کلاسی درس بیوشیمی)

    پاورپوینت مسمومیت با نیتروپروساید (ویژه ارائه کلاسی درس بیوشیمی) کلمات کلیدی : پاورپوینت مسمومیت با نیتروپروساید پاورپوینت آماده درس بیوشیمی پزشکی مسمومیت با سیانید تیوسیانات فشار خون کنترل پر فشاری خون مت‌هموگلوبینی مت‌هموگلوبین و نحوه ایجاد علل ایجاد مت‌هموگلوبین نشانه…

  • بررسی شرایط اختصاصی انتقال سهام در شرکتهای تعاونی

    بررسی شرایط اختصاصی انتقال سهام در شرکتهای تعاونی انتقال حقوق ناشی ازسهم انتقال اختیاری و قهری سهام جنبه های مادی و غیرمادی سهم ماهیت حقوقی انتقال سهم شرایط اختصاصی انتقال سهام در شركت ‏های تعاونی دانلود تخقیق انتقال سهام انتقال…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده ها

    پروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی…

  • پروپوزال ارائه روشهای توسعه گردشگری روستایی و جذب گردشگر

    پروپوزال ارائه روشهای توسعه گردشگری روستایی و جذب گردشگر کلمات کلیدی : روشهای جذب گردشگر عوامل موثر بر جذب گردشگر پروپوزال گردشگری روستایی راهکارهای جذب گردشگر راهبردهای جاذبه توریستی اثرات توسعه گردشگري روستایی پروپوزال روشهای توسعه گردشگری روستایی راهکارهای توسعه…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 15 (حسابداري سرمايه گذاريها)

    پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 15 (حسابداري سرمايه گذاريها) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 15 (حسابداري سرمايه گذاريها) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 15 (حسابداري سرمايه گذاريها) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 15 پاورپوینت حسابداري سرمايه گذاريها پاورپوینت پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره…

  • پاورپوینت پژوهش های مصرف کننده

    پاورپوینت پژوهش های مصرف کننده کلمات کلیدی : پاورپوینت پژوهش های مصرف کننده پژوهش های مصرف کننده تحقیق پژوهش های مصرف کننده دانلود پاورپوینت رایگان درس رفتار مصرف کننده مقاله پژوهش های مصرف کننده مقایسه بین پژوهش بازاریابی و پژوهش…

  • مبانی نظری بررسی مولفه های طراحی داشبوردها برای ارائه اطلاعات مناسب و بهنگام برای مدیران سیستم

    مبانی نظری بررسی مولفه های طراحی داشبوردها برای ارائه اطلاعات مناسب و بهنگام برای مدیران سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بی تفاوتی مبانی نظری بی تفاوتی پیشینه تحقیق بی تفاوتی پیشینه داخلی بی تفاوتی پیشینه خارجی بی تفاوتی پیشینه پژوهش بی تفاوتی پیشینه نظری بی تفاوتی ادبیات…

  • بررسی رابطه بین برخی از ویژگی های اقتصادی – اجتماعی بر اُفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان رباط

    بررسی رابطه بین برخی از ویژگی های اقتصادی – اجتماعی بر اُفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان رباط دانلود پایان نامه افت تحصیلی تاثیر اقتصاد بر تحصیل عوامل موثر در افت تحصیلی از نظر خود دانش آموز راههای مقابله با افت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش پیشینه زیرساختهای مدیریت دانش دانلود مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش پیشینه تحقیق زیرساختهای مدیریت دانش ادبیات نظری زیرساختهای مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه…

  • نقش سیمای جمهوری اسلامی ایران در افزایش آگاهی مخاطبان در كاهش آلودگی هوا(از نظر كارشناسان محیط زیست و رسانه)

    نقش سیمای جمهوری اسلامی ایران در افزایش آگاهی مخاطبان در كاهش آلودگی هوا(از نظر كارشناسان محیط زیست و رسانه) كاهش آلودگی هوا سیمای جمهوری اسلامی ایران نقش سیمای جمهوری اسلامی ایران در افزایش آگاهی مخاطبان در كاهش آلودگی هوا(از نظر…

  • راسته گربه ماهیان-خانواده Ariidae

    راسته گربه ماهیان-خانواده Ariidae ماهی خانواده Ariidae راسته گربه ماهیان دانلود پایان نامه رشته شیلات راسته گربه ماهیان خانواده Ariidae دانلود پایان نامه شیلات خرید پایان نامه شیلات فروش پایان نامه شیلات رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی مبانی نظری انحراف در تسهیلات بانکی دانلود مبانی نظری انحراف در تسهیلات بانکی پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی ادبیات نظری انحراف در تسهیلات بانکی فصل دوم پایان نامه انحراف در…

  • نقاط ضعف و قوت قانون مجازات جدید نسبت به قانون قدیم در خصوص قتل به اعتقاد مهدورالدم 

    نقاط ضعف و قوت قانون مجازات جدید نسبت به قانون قدیم در خصوص قتل به اعتقاد مهدورالدم  پایان نامه مهدورالدم مهدورالدم بودن مقتول اعتقاد به مهدورالدم بودن مهدورالدم در قانون جدید مهدورالدم در قانون مجازات 92 اعتقاد به مهدورالدم بودن…

  • نقش موثر آموزش‌های علمی‌کاربردی در توسعه‌ اشتغال و کارآفرینی

    نقش موثر آموزش‌های علمی‌کاربردی در توسعه‌ اشتغال و کارآفرینی اشتغال کارآفرینی آموزش‌های علمی کاربردی دانلود مقاله اشتغال دانلود مقاله کارآفرینی نقش موثر آموزش‌های علمی‌کاربردی در توسعه‌ اشتغال و کارآفرینی دانلود مقاله توسعه‌ اشتغال و کارآفرینی دانلود مقالات علوم اجتماعی رفتن…

  • پاورپوینت شاخص های رفاه

    پاورپوینت شاخص های رفاه کلمات کلیدی : پاورپوینت شاخص های رفاه شاخص های رفاه مقاله شاخص های رفاه تحقیق شاخص های رفاه بررسی شاخص های رفاه شاخص لگاتوم شاخص های رفاه در ایران دولت رفاه تاریخچه دولت رفاه ویژگی های…

  • پرسشنامه استاندارد ارزیابی اثرات اینترنت بر بازاریابی

    پرسشنامه استاندارد ارزیابی اثرات اینترنت بر بازاریابی تاثیر اینترنت بر بازاریابی پرسشنامه رایگان بازاریابی اینترنتی دانلود پرسشنامه بازاریابی اینترنتی پرسشنامه استاندارد بازاریابی اینترنتی دانلود پرسشنامه تحقیقات بازاریابی پرسشنامه تاثیر اینترنت بر بازاریابی پرسشنامه بررسی تاثیر اینترنت بر بازاریابی رفتن به…

  • ضرورت توجه به رشد هوش هیجانی کارکنان در محیط کار

    ضرورت توجه به رشد هوش هیجانی کارکنان در محیط کار کلمات کلیدی : مدل های هوش عاطفی انواع مدل های هوش هیجانی رشد هوش هیجانی کارکنان پایان نامه رشد هوش هیجانی تعریف مفهومی هوش هیجانی  تعریف عملياتي هوش هیجانی چارچوب…

  • جزوه بهداشت عمومی در قالب پاورپوینت

    جزوه بهداشت عمومی در قالب پاورپوینت جزوه بهداشت عمومی رفتن به سایت اصلی جزوه بهداشت عمومی در قالب پاورپوینت به تعداد 45 اسلاید قایل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان و همچنین جمعبندی و مرور سریع ایام امتحانات   اهداف…

  • شناسایی و اجرای آرای داوری طبق کنوانسیون نیویورک در ایران

    شناسایی و اجرای آرای داوری طبق کنوانسیون نیویورک در ایران آرای داوری خارجی در ایران اجرای آرای داوری خارجی در ایران شناسایی آرای داوری خارجی در ایران پایان نامه اجرای آرای داوری خارجی در ایران شناسایی آرای داوری طبق کنوانسیون…

  • خلاصه کتاب تصمیمات و سیاست های تقسیم سود

    خلاصه کتاب تصمیمات و سیاست های تقسیم سود خلاصه کتاب تصمیمات و سیاست های تقسیم سود  رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب تصمیمات و سیاست های تقسیم سود  به تعداد 20 صفحه pdf مناسب جمعبندی و مرور سریع ایام امتحانات…

  • تشریح آیات مربوط به طلاق در مذاهب اسلامی

    تشریح آیات مربوط به طلاق در مذاهب اسلامی آیات وارده در ارتباط با طلاق تفسیر آیات طلاق در منابع اسلامی آیات مربوط به نهی از طلاق یا ذم آن آیات مربوط به حق طلاق توسط شوهر آیات مربوط به نهی…

  • پرسشنامه بررسی نگرش کارکنان در خصوص رابطه بین مشارکت کاربران و موفقیت سیستم های اطلاعاتی

    پرسشنامه بررسی نگرش کارکنان در خصوص رابطه بین مشارکت کاربران و موفقیت سیستم های اطلاعاتی پرسشنامه نگرش کارکنان پرسشنامه مشارکت کاربران پرسشنامه موفقیت سیستم های اطلاعاتی پرسشنامه رابطه بین مشارکت کاربران و موفقیت سیستم های اطلاعاتی رفتن به سایت اصلی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری در بانک 108 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری در بانک 108 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت ریسک اعتباری دانلود مبانی نظری مدیریت ریسک اعتباری پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری ادبیات نظری مدیریت ریسک اعتباری فصل دوم پایان نامه…

  • فصل دوم پایان نامه بازاریابی اینترنتی

    فصل دوم پایان نامه بازاریابی اینترنتی کلمات کلیدی : مبانی نظری بازاریابی اینترنتی پیشینه تحقیق بازاریابی اینترنتی پیشینه داخلی بازاریابی اینترنتی پیشینه خارجی بازاریابی اینترنتی پیشینه پژوهش بازاریابی اینترنتی پیشینه نظری بازاریابی اینترنتی ادبیات نظری بازاریابی اینترنتی چارچوب نظری بازاریابی…

  • افزایش سرسام‌آور مصرف مواد مخدر

    افزایش سرسام‌آور مصرف مواد مخدر اعتیاد قاچاق مواد مخدر دانلود مقاله افزایش سرسام‌آور مصرف مواد مخدر اعتیادات مجاز و غیر مجاز اعتیاد به مواد مخدرچیست ؟ درمان های روانی چیست و اصول آن بر چه پایه ای استوار است ؟…

  • پاورپوینت بازاریابی شبکه ای

    پاورپوینت بازاریابی شبکه ای کلمات کلیدی : پاورپوینت بازاریابی شبکه ای تحقیق بازاریابی شبکه ای بازاریابی شبکه ای بازاریابی شبکه ای چه چیزی نیست؟ بازاریابی شبکه ای چیست ؟ ویژگی اصلی بازاریابی شبکه ای دلایل کارآیی بازاریابی شبکه ای رفع…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابراز وجود

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابراز وجود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ابراز وجود مبانی نظری ابراز وجود پیشینه تحقیق ابراز وجود پیشینه داخلی ابراز وجود پیشینه خارجی ابراز وجود پیشینه پژوهش ابراز وجود پیشینه نظری ابراز وجود…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت سازمانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت سازمانی مبانی نظری خلاقیت سازمانی دانلود مبانی نظری خلاقیت سازمانی پیشینه تحقیق خلاقیت سازمانی ادبیات نظری خلاقیت سازمانی فصل دوم پایان نامه خلاقیت سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت سازمانی ادبیات و مبانی…