مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات
ادبیات نظری ارزش ویژه برند لبنیات
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند لبنیات
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزش ویژه برند لبنیات

 

 

 

 

چکیده

در سال های اخیر،بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب وکار یافته است.بسیاری از محققان ومدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که با ارزش ترین دارایی شرکت در جهت بهبود فرآیند بازاریابی،برند و دانش برندینگ است.بازاریابان اعتقاد دارند که محصول جدید با نام تجاری تعمیم یافته توسط مصرف کننده به طور مطلوب تری ارزیابی می شود زیرا مصرف کننده نگرش مثبت خود را از نام تجاری مربوط به محصول جدید منتقل می کند.مطالعه ی حاضر با هدف تأثیرات ارزش ویژه ی برند بر ارزیابی بسط برند صورت گرفته است.در تحقیق حاضر برند کاله که برند شناخته شده ای در سطح ایران است،جهت مطالعه انتخاب شده است.

 

 

دنیای پیرامون ما و محیطی که سازمان ها درآن قرار دارند هر روز پیچیده تر از گذشته می شود سازمان ها ناچارند برای ادامه ی حیات در این محیط در حال تغییر خود را با پیشرفت های روز افزون دانش و فن آوری انطباق دهند در جهان رقابتی امروز،سازمانی امکان بقا دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیط پیرامونش وفق دهد(شیهالی، 1384).شرکت ها در بازار یابی جدید برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگون استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز ، تصمیم د رمورد انتخاب نام تجاری برای محصولات و خدمات می باشد (Aaker & Keller, 1990).یک نام تجاری چکیده ای از هویت،اصالت،ویژگی وتفاوت یک نام تجاری،اطلاعات را که درکلمه یا علامت متمرکز شده است را برمی انگیزد به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. 

 

هر شرکت در هنگام معرفی یک محصول جدید به بازار، با سوالهای متعددی مواجه است.مهم ترین مساله ای که ذهن عرضه کننده را به خود مشغول می دارد این است که محصول جدید را با چه موضع گیری مشخصی وارد بازار کند تا بتواند تقاضای کافی ایجاد کند و یا به عبارت دیگر ، برای بازار جذابیت داشته باشد.در این باره موضعی که بنگاه برای محصول خود اتخاذ می کند باید با ویژگی های مختلف محصول،از جمله کیفیت محصول،نوع بسته بندی ، نام تجاری و نوع تبلیغات ، پشتیبانی می شود.ومعمولاً نام تجاری اصلی باعث کاهش هزینه های بازاریابی و احتمال افزایش موفقیت کلی شرکت می شود(Morrin , 1999).

تصور می شود که ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها داشته باشد مثلاً سطوح بالای ارزش ویژه منجر به افزایش ترجیحات و تمایلات مصرف کننده و دلایل خرید او می شود.شرکت هایی که از ارزش ویژه برند بیشتری برخورداند ، بازده بالایی نیز خواهند داشت. برند سازی یکی از روش های قدرتمند در ایجاد تمایز و یکی از کلیدی ترین استراتژی های موضع یابی رقابتی است. 

 

برندها مزایای رقابتی پایداری را برای شرکتها به همراه دارند. به بیان دیگر اگر مصرف کنندگان برندی را خوب بدانند شرکت به یک مزایای رقابتی دست یافته است . 

ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد . ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن اثر بخشی و کارآیی برنامه های بازاریابی وفاداری به برند ، قیمت و حاشیه سود ، توسعه برند،هرم تجاری و مزیت رقابتی شرکت ارزش ایجاد می کنند(آکر، 1991).بازاریابان معتقد هستند که تعمیم های برند،در اکثرموارد توسط مشتریان بسیار مطلوب ارزیابی می شوند ، زیرا مشتریان ، ویژگی ها و احساسات مثبتی را که از برند اصلی در ذهن دارند به محصولات تعمیم داده شده نیز انتقال می دهند(Bhat & Reddy, 2001).

از نقطه نظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی در رقابت غیر قیمت می شود ، بسیار حائز اهمیت است لذا این تحقیق درصدد است تأثیرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی بسط برند از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت ها و فروشگاه های عرضه کننده فرآورده های لبنی کاله درشهر کاشان بپردازد.

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

 

فصل دوم

مقدمه 10

1-2 نگرشی بر تحول نام تجاری در ایران 11

2-2 تعاریف برند 11

2-3 معانی نام و نشان تجاری 13

2-4 ارزش و اهمیت نام تجاری 14

2-4-1 ارزش نام یک نام تجاری خاص برای مصرف کننده 14

2-4-2 ارزش یک نام تجاری خاص برای سهامداران از نظر مالی 15

2-5 برندسازی 17

2-6 وجود برند 18

2-7 ارزش ویژه برند 18

2-8 دیدگاه ارزش ویژه نام و نشان تجاری کلر 19

2-9 استراتژی نام تجاری ، استراتژی کسب و کار 19

2-10 رویکردهای اندازه گیری ارزش ویژه برند 22

2-11 مدلهای ارزش ویژه برند 23

2-12 مدل ارزش ویژه آکر 29

2-13 تعریف مفاهیم و اجزای برند 30

2-14 بسط برند 35

2-15 ارزیابی بسط برند و تعمیم نگرش 37

2-16 تناسب درک شده از برند 39

2-16-1 فرآیند طبقه بندی و معیارهای تناسب 41

2-17 تناسب محصول با طبقه و ارزیابی بسط برند 43

2-17-1 ویژگیهای برند مادر و ارزیابی بسط آن 45

2-18 تاثیرات متقابل بسط برندها و برند مادر 47

2-19 نوگرایی مصرف کننده نسبت به مصول 50

2-20 مزایای بسط برند 50

2-21 مروری بر تحقیقات پیشین 52

2-21-1 تحقیقات خارجی 52

2-21-2 تحقیقات داخلی 57

2-22 مدل مفهومی 61

2-23 شرکت فرآرده های لبنی کاله 62

 

منابع  و مآخذ                                                                                                    

 

  • گزارش کارآموزی رشته مکانیک با عنوان کارگاه عیب یابی

    گزارش کارآموزی رشته مکانیک با عنوان کارگاه عیب یابی انژکتور سنسور کمپرس سنج سیستم سوخت رسانی تنظیم سیستمهای جرقه پلاتینی عوامل تجربی در اندازه گیری فشار دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک با عنوان کارگاه عیب یابی خرید گزارش کارآموزی رشته…

  • نقش مایه های تزیینات معماری و تکنیکهای آن

    نقش مایه های تزیینات معماری و تکنیکهای آن معماری ایران در دوره اسلامی تکنیک های تزیینات معماری تزیینات معماری ایران در دوره اسلامی نقش مایه های تزیینات معماری نقش مایه انسانی نقش مایه حیوانی نقش مایه های گیاهی نقش مایه…

  • تاثیر افزایش نانو ذرات CeO2 و Ce2O3 بر عدد ستان بیودیزل در جهت کاهش مصرف سوخت

    تاثیر افزایش نانو ذرات CeO2 و Ce2O3 بر عدد ستان بیودیزل در جهت کاهش مصرف سوخت بیودیزل تبادل استری کاهش مصرف سوخت عدد ستان بیودیزل دانلود مقاله تاثیر افزایش نانو ذرات CeO2 و Ce2O3 بر عدد ستان بیودیزل در جهت…

  • بررسی مسئولیت مدنی کارمندان دولت

    بررسی مسئولیت مدنی کارمندان دولت مسئولیت مدنی دانلود مقاله مسئولیت مدنی دولت دانلود مقاله مسئولیت مدنی کارمندان دولت دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق بررسی مسئولیت مدنی کارمندان دولت مسئولیت مدنی دولت و کارکنان آن رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • گزارش كارآموزی رشته صنایع دستی با عنوان نحوه ساختن صنایع دستی

    گزارش كارآموزی رشته صنایع دستی با عنوان نحوه ساختن صنایع دستی نگارگری سفالینه سفال گری آبگینه و شیشه صنایع مستظفرفهانواع لعاب های سنتی ایران سفالینه های سنتی ایران طرز تهیه گل سفال گری دانلود گزارش كارآموزی رشته صنایع دستی با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی در ایران و جهان 63 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی در ایران و جهان 63 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش هیجانی مبانی نظری درباره هوش هیجانی مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی پیشینه تحقیق هوش هیجانی پیشینه خارجی هوش هیجانی پیشینه…

  • ادبیات و مبانی نظری تغییرپذیری بازده سهام

    ادبیات و مبانی نظری تغییرپذیری بازده سهام بازده سهام تغییرپذیری بازده سهام مبانی نظری تغییرپذیری بازده سهام ادبیات نظری تغییرپذیری بازده سهام روش های محاسبه بازده سهام حداکثر شدن سود هر سهم به عنوان یک معیار حداکثر شدن قیمت هر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار 71 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار 71 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری نقدشوندگی پیشینه تحقیق نقدشوندگی مبانی نظری نقدشوندگی بازار پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار پیشینه داخلی نقدشوندگی بازار پیشینه خارجی نقدشوندگی بازار پیشینه پژوهش نقدشوندگی بازار پیشینه نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط خودکنترلی و بهزیستی روانشناختی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط خودکنترلی و بهزیستی روانشناختی مبانی نظری خودکنترلی دانلود مبانی نظری ارتباط خودکنترلی پیشینه ارتباط خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی فصل دوم پایان نامه ارتباط خودکنترلی مبانی نظری بهزیستی روان شناختی پیشینه بهزیستی روان شناختی فصل…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش در آموزش عالی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش در آموزش عالی مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش عالی دانلود مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش عالی پیشینه تحقیق مدیریت دانش در آموزش عالی ادبیات نظری مدیریت دانش در آموزش عالی فصل…

  • تست تئوری حسابداری 1

    تست تئوری حسابداری 1 تست تئوری حسابداری 1 دکتر شباهنگ رفتن به سایت اصلی تست تئوری حسابداری 1  بر اساس تالیف دکتر شباهنگ رشته حسابداری ارشد دانشگاه آزاد اسلامی 57 صفحه pdf  

  • پرسشنامه فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن

    پرسشنامه فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن پرسشنامه کاهش فساد اداری پرسشنامه راهکارهای کاهش فساد اداری پرسشنامه عوامل موثر بر کاهش فساد اداری پرسشنامه راه های کاهش فساد اداری پرسشنامه فساد اداری پرسشنامه فساد اداری مالی…

  • رویه های حسابداری و حقوق و دستمزد راه آهن جمهوری اسلامی ایران

    رویه های حسابداری و حقوق و دستمزد راه آهن جمهوری اسلامی ایران رویه های حسابداری شرکت راه آهن حقوق و دستمزد شرکت راه آهن رویه های حسابداری و حقوق و دستمزد راه آهن ایران رویه های حسابداری و حقوق و…

  • بررسی علل عدم شركت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی فوق برنامه

    بررسی علل عدم شركت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی فوق برنامه فوق برنامه اوقات فراغت فعالیت های ورزشی فعالیتهای ورزشی فوق برنامه فعالیتهای ورزشی خارج از مدرسه علل شركت دانش آموزان در فعالیتهای ورزشی خارج از مدرسه علل عدم…

  • مبانی نظری ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

    مبانی نظری ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی سبکهای مدیریت تیپ‌های شخصیتی سبک های مدیریت لیکرت سبک مدیریت مشارکتی مبانی نظری تیپ‌های شخصیتی مبانی نظری سبک های مدیریت لیکرت مبانی نظری سبک مدیریت مشارکتی ارتباط بین تیپ‌های شخصیتی…

  • مولفه ها و مدل های فرآیند خلاقیت با تاکید بر خلاقیت در سازمان

    مولفه ها و مدل های فرآیند خلاقیت با تاکید بر خلاقیت در سازمان کلمات کلیدی : مدل های فرآیند خلاقیت  مولفه های فرآیند خلاقیت تعریف مفهومی خلاقیت سازمانی تعریف عملياتي خلاقیت سازمانی تبیین مفهوم خلاقیت سازمانی پایان نامه خلاقیت سازمانی…

  • وب نامریی و قسمتهای مختلف آن و ارائه راهکارهایی برای اطلاع و جستجو در آن

    وب نامریی و قسمتهای مختلف آن و ارائه راهکارهایی برای اطلاع و جستجو در آن مفهوم وب مرئی مفهوم وب نامرئی راهکارهای اطلاع یابی در وب نامریی ابزارهای مفید برای جستجو در وب نامرئی دانلود پاورپوینت وب مرئی دانلود پاورپوینت…

  • مطالعه ژئوشیمیایی و بررسی تطبیقی مخازن گازی بر اساس داده های راک اول ،بیومارکرها و ایزوتوپ کربن

    مطالعه ژئوشیمیایی و بررسی تطبیقی مخازن گازی بر اساس داده های راک اول ،بیومارکرها و ایزوتوپ کربن مخازن گازی روشهای ژئوشیمیایی حوضه رسوبی کپه داغ بررسی تطبیقی مخازن گازی ارزیابی ژئوشیمیایی مخازن گازی حوضه رسوبی کپه داغ بررسی شیمی خاک…

  • دانلودکارآموزی - شرکت فروررایان 112 ص

    دانلودکارآموزی - شرکت فروررایان 112 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی - شرکت فروررایان 112 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی - شرکت فروررایان 112 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 107 حجم : 68 مگابایت به…

  • بررسی اثر حجم معامله در رابطه بین بازده و سود جهت پیش بینی بازده

    بررسی اثر حجم معامله در رابطه بین بازده و سود جهت پیش بینی بازده اهمیت حجم معامله پیش بینی بازده دانلود پایان نامه حجم معامله اثر حجم معامله در رابطه بین سود و بازده حجم معامله بعنوان نماینده ای برای…

  • مبانی نظری ارزیابی امکان استفاده از بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه

    مبانی نظری ارزیابی امکان استفاده از بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه بودجه ریزی عملیاتی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امکان سنجی طراحی بودجه ریزی عملیاتی امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی امکان سنجی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی در…

  • كاربرد شبكه‌های عصبی در طراحی مدل رتبه بندی اعتباری مشتریان بانك سامان (328 صفحه)

    كاربرد شبكه‌های عصبی در طراحی مدل رتبه بندی اعتباری مشتریان بانك سامان (328 صفحه) دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی طراحی مدل رتبه بندی اعتباری مشتریان بانك سامان با استفاده از شبكه‌های عصبی تسهیلات شبكه عصبی رتبه بندی…

  • همگرایی منطقه ای ایران با کشورهای خلیج فارس با بررسی جنبه های روابط کشورها

    همگرایی منطقه ای ایران با کشورهای خلیج فارس با بررسی جنبه های روابط کشورها منطقه‌گرایی خاورمیانه همگرایی منطقه ای در خلیج فارس همگرایی منطقه ای ایران با کشورهای خلیج فارس نقش ایران در همگرایی منطقه ای در خلیج فارس دانلود…

  • دانلودکارآموزی شركت صنايع چدن پارس( نت ) 60 ص

    دانلودکارآموزی شركت صنايع چدن پارس( نت ) 60 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی شركت صنايع چدن پارس( نت ) 60 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی شركت صنايع چدن پارس( نت ) 60 ص فرمت : .DOC…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعلق سازمانی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعلق سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعلق سازمانی مبانی نظری تعلق سازمانی پیشینه تحقیق تعلق سازمانی پیشینه داخلی تعلق سازمانی پیشینه خارجی تعلق سازمانی پیشینه پژوهش تعلق سازمانی پیشینه نظری…

  • علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران

    علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران ارزش ویژه برند پایان نامه ارزش ویژه برند عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند پایان نامه عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکتهای بیمه علل موثر بر ارزش ویژه…

  • مبانی نظری توسعه منابع انسانی

    مبانی نظری توسعه منابع انسانی مبانی نظری توسعه منابع انسانی پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه پژوهش توسعه منابع انسانی مبانی نظری توسعه منابع انسانی کارکنان مبانی نظری و…

  • پایان نامه شناسایی و تحلیل رفتار مشتریان با داده کاوی

    پایان نامه شناسایی و تحلیل رفتار مشتریان با داده کاوی کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی پایان نامه در مورد data mining پایان نامه شناسایی مشتریان با داده کاوی…

  • مطالعه ساختار و نظام‌های مدیریت منابع انسانی شهرداری توکیو

    مطالعه ساختار و نظام‌های مدیریت منابع انسانی شهرداری توکیو منابع انسانی شهرداری توکیو ارزیابی عملکرد ساختار و نظامهای مدیریت مدیریت منابع انسانی ساختار مدیریت منابع انسانی شهرداری مطالعه ساختار و نظامهای مدیریت منابع انسانی شهرداری توکیو رفتن به سایت اصلی…

  • حکم معامله غرری از منظر فقه امامیه و شافعیه

    حکم معامله غرری از منظر فقه امامیه و شافعیه غرر معاملات غرر در عقد بیع تاثیر غرر در معاملات غرر و معاملات غرری حکم معاملات غرری مطالعه تطبیقی غرر در معامله مطالعه تطبیقی غرر در معامله در حقوق اسلام بررسی…