مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک 107 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک 107 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری مدیریت دانش
پیشینه تحقیق مدیریت دانش
مبانی نظری اجرای مدیریت دانش
پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش
مبانی نظری اجرای مدیریت دانش در بانک
پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک

رفتن به سایت اصلی

مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 

نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: 

 

عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

 

 

 

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

 

 

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

 

 

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

 

 

 

  • مبانى فقهى - حقوقى مسئولیت مدنى و تاثیر اضطرار بر آن

    مبانى فقهى - حقوقى مسئولیت مدنى و تاثیر اضطرار بر آن مسئولیت مدنى اثر اضطرار در مسئولیت مبانى فقهى مسئولیت مدنى مبانى حقوقى مسئولیت مدنى دانلود پایان نامه رشته حقوق مبانى فقهى حقوقى مسئولیت مدنى و تاثیر اضطرار بر آن…

  • پایان نامه مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان بازیابی اطلاعات از هارد دیسک

    پایان نامه مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان بازیابی اطلاعات از هارد دیسک بازیابی درهم سازی چرا اطلاعات موجود در هارددیسک از بین می رود؟ شاخص های جستجو بازیابی اطلاعات از هارد دیسک دانلود پایان نامه مهندسی کامپیوتر و…

  • پاورپوینت تعریف توسعه و مفاهیم مربوط به آن

    پاورپوینت تعریف توسعه و مفاهیم مربوط به آن کلمات کلیدی : پاورپوینت تعریف توسعه و مفاهیم مربوط به آن توسعه و مفاهیم مربوط به آن مفاهیم مربوط به توسعه تغییر اجتماعی انواع تغییر اجتماعی رابطه تغییر اجتماعی و توسعه مفهوم…

  • طراحی و ساخت مداری جهت كنترل دما

    طراحی و ساخت مداری جهت كنترل دما كنترل دما دانلود پروژه طراحی مدار كنترل دما دانلود پروژه ساخت مداری جهت كنترل دما طراحی و ساخت مداری جهت كنترل دما دانلود پروژه مهندسی الکترونیک دانلود پروژه الکترونیک رفتن به سایت اصلی…

  • تشریح دیدگاه های صاحبنظران در زمینه خودشکوفایی

    تشریح دیدگاه های صاحبنظران در زمینه خودشکوفایی خودشکوفایی تحقیق خودشکوفایی مبانی خودشکوفایی پیشینه خودشکوفایی دیدگاه صاحبنظران در زمینه خودشکوفایی دیدگاه های روانشناسان درباره ی خودشکوفایی رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته روانشناسی تشریح دیدگاه های صاحبنظران در زمینه خودشکوفایی…

  • پایان نامه کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان حضرت محمد (ص)

    پایان نامه کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان حضرت محمد (ص) انبیاى الهى دین اسلام حضرت محمد (ص) دانلود پایان نامه کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان حضرت محمد (ص) سیستم همکاری در فروش فایل همکاری…

  • پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون 2003 با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون 2003 با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : انواع پرسشنامه تاب آوری پرسشنامه تاب آوری نوجوانان پرسشنامه استاندارد تاب آوری تاب آوری کونور و دیویدسون مقیاس تاب آوری کونور و دیویدسون مولفه…

  • پاورپوینت درآمد، انحرافات فروش و تجزیه و تحلیل سودآوری مشتری

    پاورپوینت درآمد، انحرافات فروش و تجزیه و تحلیل سودآوری مشتری کلمات کلیدی : پاورپوینت درآمد، انحرافات فروش و تجزیه و تحلیل سودآوری مشتری درآمد، انحرافات فروش و تجزیه و تحلیل سودآوری مشتری روشهای تخصیص درآمد روش منفرد تخصیص درآمد روش…

  • آزادی رقابت حزبی

    آزادی رقابت حزبی آزادی رقابت حزبی احزاب سیاسی آزادی رقابت حزبی رقابتهای سیاسی بعنوان شاخصی برای آزادی زمانهای بعد از انقلاب و وجود آزادی تفکر احزاب و گروهها درباره آزادی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل…

  • رویکردها و مدلهای سنجش ارزش ویژه برند

    رویکردها و مدلهای سنجش ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند سنجش ارزش ویژه برند رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند مدلهای سنجش ارزش ویژه برند پایان نامه ارزش ویژه برند دانلود پایان نامه ارزش ویژه برند پایان نامه سنجش ارزش ویژه…

  • پرسشنامه بررسی اثر عوامل سازمانی و فنی مدیریت ارتباط با مشتری بر نگهداری مشتریان

    پرسشنامه بررسی اثر عوامل سازمانی و فنی مدیریت ارتباط با مشتری بر نگهداری مشتریان پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه اثر عوامل فنی مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه اثر عوامل سازمانی مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه نگهداری مشتریان رفتن به…

  • دانلود مقاله بررسی رابطه کاربری زمین و میزان آسیب پذیری شهر تهران در برابر زلزله و روشهای کاهش آن

    دانلود مقاله بررسی رابطه کاربری زمین و میزان آسیب پذیری شهر تهران در برابر زلزله و روشهای کاهش آن کاربری زمین آسیب پذیری خطرات زلزله روش های برنامه ریزی شهری آسیب پذیری شهر تهران در برابر خطرات زلزله بررسی رابطه…

  • بررسی اثرات هارمونیک های ولتاژ و جریان بر روی ترانسفورماتورهای قدرت (آپدیت شده)

    بررسی اثرات هارمونیک های ولتاژ و جریان بر روی ترانسفورماتورهای قدرت (آپدیت شده) هارمونیک های ولتاژ هارمونیک های جریان ترانسفورماتورهای قدرت ناپایداری هارمونیکی هسته ترانسفورماتور بررسی اثرات هارمونیک های ولتاژ و جریان بر روی ترانسفورماتورهای قدرت جبران کننده ها ی…

  • ارزیابی اثرگذاری علل متفاوت بر فرهنگ حجاب و عفاف و ارزشهای اخلاقی

    ارزیابی اثرگذاری علل متفاوت بر فرهنگ حجاب و عفاف و ارزشهای اخلاقی فرهنگ حجاب و عفاف در دبیرستانها ارزشهای اخلاقی در دبیرستانها تأثیر عوامل مختلف بر فرهنگ حجاب و عفاف در دبیرستانها تأثیر عوامل مختلف بر ارزشهای اخلاقی در دبیرستانها…

  • پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری(فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)

    پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری(فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد) پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری نیکومرام و بنی مهد با عنوان تئوری های اثباتی حسابداری پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری پاورپوینت فصل چهارم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های اجتماعی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های اجتماعی مبانی نظری مهارت های اجتماعی ادبیات نظری مهارت های اجتماعی چارچوب نظری مهارت های اجتماعی فصل دوم پایان نامه مهارت های اجتماعی دانلود مبانی نظری مهارت های اجتماعی پیشینه مهارت های اجتماعی…

  • مکانیابی مطلوب خازن برای بهبود پروفیل ولتاژ و کمینه سازی تلفات توان شبکه توزیع عملیاتی با مدل سازی بارهای متفاوت

    مکانیابی مطلوب خازن برای بهبود پروفیل ولتاژ و کمینه سازی تلفات توان شبکه توزیع عملیاتی با مدل سازی بارهای متفاوت مدل سازی بار شبکه توزیع جایابی بهینه خازن بهبود پروفیل ولتاژ الگوریتم بهینه سازی اجتماع ذرات کمینه سازی تلفات توان…

  • تشریح مدل ویژگی های شغلی

    تشریح مدل ویژگی های شغلی ویژگیهای شغل توان انگیزشی شغل ابعاد پنج گانه شغلی مدل ویژگی های شغلی نظریه های ویژگیهای شغل دانلود مقاله رشته مدیریت تشریح مدل ویژگی های شغلی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مدیریت تشریح…

  • دانلودکار آموزی در تعاون روستایی

    دانلودکار آموزی در تعاون روستایی کلمات کلیدی : دانلودکار آموزی در تعاون روستایی رفتن به سایت اصلی نام فایل : کار آموزی در تعاون روستایی فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 153 حجم : 3 مگابایت اینجانب دوره کارآموزی خود…

  • پاورپوینت نظریه های کلاسیک، نئوکلاسیک، سیستمی و اقتضائی در مدیریت دولتی

    پاورپوینت نظریه های کلاسیک، نئوکلاسیک، سیستمی و اقتضائی در مدیریت دولتی دانلود پاورپوینت نظریه های کلاسیک، نئوکلاسیک، سیستمی و اقتضائی در مدیریت دولتی پاورپوینت نظریه های کلاسیک مدیریت دولتی پاورپوینت نظریه های نئوکلاسیک (روابط انسانی) مدیریت دولتی پاورپوینت نظریه های…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ​​​​​​​سبک های مقابله با استرس

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ​​​​​​​سبک های مقابله با استرس کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​سبک های مقابله با استرس مبانی نظری ​​​​​​​سبک های مقابله با استرس پیشینه تحقیق ​​​​​​​سبک های مقابله با استرس پیشینه داخلی ​​​​​​​سبک های…

  • مقاله خواص شیر در سلامت قلب

    مقاله خواص شیر در سلامت قلب شیر سلامت قلب تاثیر شیر در سلامت قلب دانلود مقاله خواص شیر در سلامت قلب آیا خوردن شیرباعث تقویت قلب می شود؟ آیا مصرف شیرهای پرچرب برای سلامتی قلب مفید است؟ همکاری در فروش…

  • ارزیابی گزارشگری مالی شهرداری به منظور رضایت مشتریان

    ارزیابی گزارشگری مالی شهرداری به منظور رضایت مشتریان سیستم اطلاعات حسابداری ارزیابی گزارشگری مالی شهرداری قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری ارزیابی گزارشگری مالی شهرداری به منظور رضایت مشتریان ارزیابی قابلیت گزارشگری مطلوب سامانه اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل…

  • حمایت های کیفری در قبال زنان بزه دیده از خشونت و جرایم جنسی

    حمایت های کیفری در قبال زنان بزه دیده از خشونت و جرایم جنسی کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان راههای پیشگیری از خشونت علیه زنان دانلود…

  • پاورپوینت گروه های خبری (گردشگری)

    پاورپوینت گروه های خبری (گردشگری) گروه های خبری مقاله گروه های خبری تحقیق گروه های خبری پژوهش گروه های خبری پروژه گروه های خبری رفتن به سایت اصلی •محصول عبارتست از آنچه بتواند برای جلب تتوجه ، تملک ، کاربرد…

  • ارایه یک روش جدید خوشه بندی مبتنی بر انرژی خودسازمانده با استفاده از شبکه عصبی SOM به منظور کاهش مصرف انرژی درشبکه های حسگر بی سیم

    ارایه یک روش جدید خوشه بندی مبتنی بر انرژی خودسازمانده با استفاده از شبکه عصبی SOM به منظور کاهش مصرف انرژی درشبکه های حسگر بی سیم شبکه عصبی SOM پروتكل‌ مسیریابی مبتنی بر خوشه‌بندی پروتكل خوشه‌بندی مبتنی بر انرژی خودسازمانده…

  • پاورپوینت بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ايران

    پاورپوینت بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ايران کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ايران جایگاه معدن در اقتصاد ايران تحقیق بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ايران مقاله جایگاه معدن در اقتصاد ايران سهم معدن در اقتصاد ايران…

  • پرسشنامه بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی

    پرسشنامه بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی پرسشنامه ارزیابی عملکرد پرسشنامه بهسازی نیروی انسانی پرسشنامه ارزیابی عملکرد مقیمی (1389) پرسشنامه بهسازی نیروی انسانی مقیمی (1389) پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان پرسشنامه…

  • مقاله ترجمه شده رشته کشاورزی و صنایع غذایی با عنوان بهینه سازی تولید شکلات از طریق قابلیت ردیابی

    مقاله ترجمه شده رشته کشاورزی و صنایع غذایی با عنوان بهینه سازی تولید شکلات از طریق قابلیت ردیابی شکلات قابلیت ردیابی دانه های کاکائو کیفیت مواد غذایی بهینه سازی زنجیره تامین مقاله ترجمه شده رشته کشاورزی و صنایع غذایی با…

  • مدیریت استراتژیک سرمایه های انسانی

    مدیریت استراتژیک سرمایه های انسانی سرمایه انسانی مدیریت منابع انسانی مدیریت استراتژیک سرمایه انسانی دانلود پاورپوینت رشته مدیریت مدیریت استراتژیک سرمایه های انسانی دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک سرمایه های انسانی رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت رشته مدیریت مدیریت استراتژیک…