مبانی نظری علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران

مبانی نظری علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران

ارزش ویژه برند
مبانی نظری ارزش ویژه برند
عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند
مبانی نظری عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکتهای بیمه
علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران
عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران بیمه نامه بدنه اتومبیل

 

 

 

 

 

چکیده

موفقیت یك سازمان تنها در مجموعه اهداف روشنی كه سازمان برای خودش قرار می دهد تعیین می گردد. برای بسیاری از سازمانهای خدماتی، سود یك هدف مهم هست و می تواند تركیبی از نتایج مالی كوتاه مدت (افزایش منابع یا جریان نقدی) و افزایش ارزش ویژه ی برندباشد. عواملی چون كیفیت ادراك شده، وفاداری به برند، آگاهی برند وتداعی برند ابعاد تشكیل دهنده ارزش ویژه برند هستند”.آکر “یکی از برجسته ترین دانشمندانی است که عوامل موثر بر ارزش ویژه برند را در قالب یک مدل ارایه نموده است .این مطالعه به ارزیابی عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه می پردازد. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی است و نحوه گرد آوری داد ه ها از نوع پیمایشی است.بدین منظور پرسشنامه ای با 26 سوال طراحی گردیده است.

برای پاسخ به سوالات مطروحه 200 نفر از خریداران بیمه نامه بدنه اتومبیل4شرکت خصوصی  بیمه گر آسیا، البرز، ملت و پارسیان که بیشترین سهم از بازار بیمه بدنه اتومبیل را دارا هستند  به عنوان نمونه آماری این پژوهش انتخاب گردید روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده انتخاب گردید.نتایج تحقیق نشان می دهد کیفیت ادراک شده،.وفاداری برند و تداعی گرها بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه ای به طور مستقیم تاثیر گذار است و آگاهی از برند بر ارزش ویژه برند به طور مستقیم موثر نمی باشد.

 

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند

وفاداری به برند

کیفیت ادراک شده

آگاهی از برند

تداعی برند

 

 

 

 

مقدمه

چنان‌كه می دانید در قرن بیست و یكم تحولات تكنولوژی، حمل و نقل و ارتباطات با سرعت و وسعت شگفت‌آوری انجام پذیرفته كه در نتیجه آن بیمه‌ها را نیز از زوایای مختلف و با شتاب توسعه داده است.در حال حاضر 20 برند بیمه‌گر به صورت 1 شركت دولتی و 15 شركت خصوصی و 3 شركت بیمه غیردولتی در مناطق آزاد اقتصادی و 1 شركت بیمه اتكایی در كشور فعال می‌باشند كه خدمات بیمه ای را در بیش از15200 نمایندگی و 270 كارگزاری ارائه می‌دهند. هم‌اكنون ضریب نفوذ بیمه در ایران معادل 5/1 درصد تولید ناخالص داخلی است كه با احتساب حق بیمه‌های تأمین اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌های حمایتی، این ضریب معادل 6/4 درصد خواهد بود. 

 

در حالی كه در كشورهای توسعه‌یافته حدوداً 17 درصد است. لذا می‌توان متوجه شد كه دریافت حق بیمه‌های بالا، عدم آگاهی عمومی نسبت به كاركردهای بیمه، كافی نبودن تأمین‌های ارائه شده توسط شركت‌های بیمه، تحمیل شرایط یك‌طرفه و ارائه بیمه‌های سنتی به مردم، وجود آئین‌نامه‌ها و مقررات دست و پا گیر الزام به رعایت نرخ‌های ثابت و اجتناب از تخفیف براساس مصوبات شورای عالی بیمه، از جمله چالش‌هایی هستند كه كاهش فروش بیمه‌ها را در پی داشته‌اند. اگرچه طی یك دهه گذشته صنعت بیمه در ایران رشد قابل قبولی داشته اما هنوز آن‌طور كه باید به نیازهای اولیه مشتریان خود نگاه عمیقی نکرده است.در سال های گذشته با افزایش تعداد شرکت های خصوصی بیمه گر رقابت میان آنها به طور چشم گیری افزایش یافته است. در نتیجه یکی از نکات كلیدی در موفقیت استراتژی‌های بازاریابی درك رفتار مصرف‌كننده در تقابل با برندهاست. 

 

بدین‌ترتیب شناسایی نیازهای مصرف‌كنندگان و عوامل اثرگذار در انتخاب آنها از بین برندهای مختلف امری مهم به نظر می‌رسد. از این‌رو پژوهش حاضر در صدد است تا عوامل تأثیرگذار بر ارزش ویژه برند شركت‌های بیمه را مورد بررسی قرار دهد. امید است نتایج این پژوهش در جهت ارتقای خدمات بیمه‌ای مطابق با مطلوبیت‌های ارزشی مصرف‌كنندگان، ارائه اطلاعات به مدیران شركت‌های بیمه‌گر، تهیه استراتژی مناسب برای تأمین اطلاعات مورد نیاز شركت‌ها و همچنین برای برنامه‌های حمایتی بیمه مركزی ایران از شركت‌های بیمه‌گر در جهت آزادسازی رقابت و حذف مقررات دست و پا گیرمفید واقع گردد.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه ی تحقیق 

مقدمه 10

2-1- مفاهیم برند 11 

2-1-1- اهمیت برند 13

2-1-2- ارزش اقتصادی برند 16

2-1-3- برندینگ 16

2-1-3-1- برندینگ خدمات  17

2-1-4- مفهوم ارزش ویژه برند 23

2-1-5- اهمیت ارزش ویژه برند  28

2-1-6- رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند  30

2-1-6-1- رویکرد درون به بیرون  30

2-1-6-2- رویکرد بیرون به درون  33

2-1-6-3- رویکرد ترکییی 45

2-1-7-1- مدل ارزش ویژه برند آکر 49

2-1-7-2- مدل ارزش ویژه برند کلر 67

2-1-7-3- مدل ارزیابی دارایی برند رابکیم 70

2-1-7-4- مدل ایکویتر برند 72

2-1-7-5- مدل اینتر برند 72

2-1-7-6- مدل برندز 73

2-1-7-7- مدل رزونانس برند  74

2-1-8- مدل مفهومی تحقیق 79

2-1-9- چهارچوب نظری تحقیق 80

2-1-10- آشنایی با صنعت بیمه 83

2-1-10-1- مفاهیم بیمه 85

2-1-10-2- تاریخچه بیمه 87

2-1-10-3- خصوصی سازی صنعت بیمه  90

2-1-10-4- طرح تحول صنعت بیمه 91

2-1-11- پیشینه تحقیق 94

2-1-11-1- مروری بر تحقیقات گذشته خارجی 94

2-1-11-2- مروری بر تحقیقات گذشته داخلی 95

 

 

منابع

 

 

شکل‌ها

شکل 2-2- مدل نتمیر و همکاران 41

شکل 2-3- مدل تیلور و همکاران 42

شکل 2-4- دسته بندی رویکرد ارزش ویژه برند والستر 43

شکل 2-5- مدل ارزیابی ارزش ویژه برند جهانی 47

شکل 2-6- چگونه ارزش ویژه برند ارزش زایی میک ند 51

شکل 2-7- ابعاد دانش برند کلر 68

شکل 2-8- مدل برند یانگ و رابیم 72

شکل 2-9- هرم رزونانس برند 77

 

جداول

جدول 2-2- تحقیقات انجام شده بر روی ارزش ویژه برندکیم و کیم 48

 

نمودارها

نمودار 2-1- ارزیابی کیفیت خدمات و محصولات 23

 

  • سلامت اجتماعی در نوجوانان با تاکید بر آموزه های اسلامی

    سلامت اجتماعی در نوجوانان با تاکید بر آموزه های اسلامی کلمات کلیدی : ابعاد سلامت اجتماعی نظریه سلامت اجتماعی رویکردهای سلامت اجتماعی مولفه های سلامت اجتماعی پایان نامه سلامت اجتماعی نقش مذهب در بهداشت روانی سلامت اجتماعی و راه های…

  • علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران

    علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران ارزش ویژه برند پایان نامه ارزش ویژه برند عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند پایان نامه عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکتهای بیمه علل موثر بر ارزش ویژه…

  • بررسی و تحلیل علل و ماهیت تورم و عوامل موثر بر نقدینگی و راهكارهای مقابله با تورم

    بررسی و تحلیل علل و ماهیت تورم و عوامل موثر بر نقدینگی و راهكارهای مقابله با تورم تورم نقدینگی اقتصاد بازار تولید و بهره وری دانلود مقاله رشته اقتصاد بررسی و تحلیل علل و ماهیت تورم و عوامل موثر بر…

  • تأثیر کاربید تانتالیوم و کاربید وانادیم بر خواص ساختاری و مکانیکی نانوهاردمتالهای کاربید تنگستن - کبالت

    تأثیر کاربید تانتالیوم و کاربید وانادیم بر خواص ساختاری و مکانیکی نانوهاردمتالهای کاربید تنگستن - کبالت کاربید تانتالیوم کاربید وانادیم نانوهاردمتالهای کاربید تنگستن کبالت خواص ساختاری نانوهاردمتالهای کاربید تنگستن کبالت دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد دانلود پایان نامه…

  • وب کاوی و بررسی مدل ها، الگوریتم ها و کاربردهای انواع آن

    وب کاوی و بررسی مدل ها، الگوریتم ها و کاربردهای انواع آن وب کاوی الگوریتم های کاوش تکنیک های داده کاوی استخراج داده های وب سیستم های اطلاعاتی وب کاوی و بررسی مدل ها، الگوریتم ها و کاربردهای انواع آن…

  • تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی

    تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی کلمات کلیدی : گردشگری روستایی گردشگری روستایی در ایران پایان نامه گردشگری روستایی وضعیت گردشگری روستایی در ایران سطح بندی نظام گردشگری روستایی سطح بندی روستاهای هدف گردشگری سطح بندی نظام…

  • بایدها و الزامات امنیت اطلاعات در شبکه ها و سایتهای اطلاع رسانی

    بایدها و الزامات امنیت اطلاعات در شبکه ها و سایتهای اطلاع رسانی مدیریت امن شبكه پایه های امنیت اطلاعات امنیت عملیاتی سیاست های امنیتی و مدیریتی مدیریت امن سایت های اطلاع رسانی دانلود پایان نامه رشته آی تی دانلود پایان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارتباط خودکنترلی و بهزیستی روانشناختی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارتباط خودکنترلی و بهزیستی روانشناختی مبانی نظری خودکنترلی دانلود مبانی نظری ارتباط خودکنترلی پیشینه ارتباط خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی فصل دوم پایان نامه ارتباط خودکنترلی مبانی نظری بهزیستی روان شناختی پیشینه بهزیستی روان شناختی فصل…

  • مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

    مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت های…

  • پاورپوینت آشنايی با مبانی فلسفی و متدلوژيک تئوری سازمانی (Theory building) و پارادايم (Paradigm) در مديريت

    پاورپوینت آشنايی با مبانی فلسفی و متدلوژيک تئوری سازمانی (Theory building) و پارادايم (Paradigm) در مديريت پاورپوینت آشنايی با مبانی فلسفی و متدلوژيک تئوری سازمانی (Theory building) و پارادايم (Paradigm) در مديريت رفتن به سایت اصلی پاورپوینت آشنايی با مبانی…

  • اصول و مبانی تربیت دینی و عوامل موثر بر آن با توجه به نیازهای دوره نوجوانی

    اصول و مبانی تربیت دینی و عوامل موثر بر آن با توجه به نیازهای دوره نوجوانی پایان نامه تربیت دینی مبانی تربیت دینی اصول تربیت دینی اصول و مبانی تربیت دینی عوامل موثر بر تربیت دینی نیازهای دوره نوجوانی مراحل…

  • طراحی و پیاده سازی فروشگاه اینترنتی با دات نت

    طراحی و پیاده سازی فروشگاه اینترنتی با دات نت آموزش برنامه نویسی طراحی فروشگاه اینترنتی پیاده سازی فروشگاه اینترنتی تجزیه و تحلیل فروشگاه اینترنتی با دات نت طراحی و پیاده سازی فروشگاه اینترنتی با دات نت دانلود پروژه برنامه نویسی…

  • طراحی و ساخت مدار محافظ وسایل برقی

    طراحی و ساخت مدار محافظ وسایل برقی کارکرد مدار محافظ مدار محافظ وسایل برقی طراحی و ساخت مدار محافظ طراحی و ساخت مدار محافظ وسایل برقی دانلود پروژه رشته مهندسی برق دانلود پایان نامه رشته مهندسی برق دانلود پایان نامه…

  • مقاله رشته صنایع با عنوان فرش دستباف

    مقاله رشته صنایع با عنوان فرش دستباف فرش صنعت فرش فرش دستباف تاثیر فرش در اشتغال زایی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و…

  • رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش

    رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش برنامه درسی تلفیقی الگوی برنامه درسی تلفیقی الگوهای تلفیق برنامه درسی رویکردهای تلفیقی ماهیت رویکردهای تلفیقی انواع رویکردهای تلفیقی رویکرد تلفیقی میان رشته ای مزایا رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش معایب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس زای چالشی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس زای چالشی مبانی نظری استرس زای چالشی دانلود مبانی نظری استرس زای چالشی مبانی نظری در مورد استرس زای چالشی پیشینه استرس زای چالشی پیشینه تحقیق استرس زای چالشی دانلود پیشینه تحقیق استرس زای…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد، رتبه بندی و تحلیل بهره‌وری در سازمان با الگویی ترکیبی DEA و BSC

    پروپوزال ارزیابی عملکرد، رتبه بندی و تحلیل بهره‌وری در سازمان با الگویی ترکیبی DEA و BSC پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد بانک تجارت نمونه پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال در خصوص ارزیابی عملکرد پروپوزال رتبه بندی شعب بانک تجارت شاخص…

  • پاورپوینت مـهـنـدسـی مجـدد

    پاورپوینت مـهـنـدسـی مجـدد پاورپوینت مـهـنـدسـی مجـدد تحقیق مـهـنـدسـی مجـدد مـهـنـدسـی مجـدد تفاوت مهندسی مجدد و مهندسی معکوس تــــاریــخــچـــه مهندسی مجدد قواعد مهندسی مجدد فـــوایـــد مهندسی مجدد موفقیت یا شکست مهندسی مجدد عوامل موفقیت و شکست مهندسی مجدد در ایران عناصر…

  • مبانی نظری تصمیم گیری مدیران مدارس آموزش و پرورش

    مبانی نظری تصمیم گیری مدیران مدارس آموزش و پرورش مبانی نظری تصمیم گیری مدیران مدارس آموزش و پرورش دانلود مبانی نظری تصمیم گیری مدیران مدارس پیشینه تحقیق تصمیم گیری مدیران مدارس آموزش و پرورش ادبیات نظری تصمیم گیری مدیران مدارس…

  • بررسی پیدایش و عوامل موثر بر اجرای موفق دولت الکترونیک و موانع اجرای آن

    بررسی پیدایش و عوامل موثر بر اجرای موفق دولت الکترونیک و موانع اجرای آن دولت الکترونیک فناوری اطلاعات پیدایش دولت الکترونیک موانع اجرای دولت الکترونیک عوامل موثر بر اجرای موفق دولت الکترونیک بررسی پیدایش و عوامل موثر بر اجرای موفق…

  • مبانی نظری بررسی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی در بین کارمندان مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد

    مبانی نظری بررسی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی در بین کارمندان مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد رابطه استرس و خطای انسانی تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی مبانی نظری تاثیر استرس بر میزان خطای…

  • بررسی کاربردها و مدل های فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری با تاکید بر رابطه این دو متغیر

    بررسی کاربردها و مدل های فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری با تاکید بر رابطه این دو متغیر انواع مدل های فرهنگ سازمانی مقایسه مدل های فرهنگ سازمانی مدل های رایج فرهنگ سازمانی پایان نامه مدل های فرهنگ سازمانی مدل های…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی 2 مبانی نظری خودکارآمدی ادبیات نظری خودکارآمدی چارچوب نظری خودکارآمدی فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی دانلود مبانی نظری خودکارآمدی پیشینه خودکارآمدی پیشینه تحقیق خودکارآمدی پیشینه داخلی خودکارآمدی پیشینه خارجی خودکارآمدی پیشینه پژوهش خودکارآمدی پیشینه…

  • موقعیت یابی کاربرسیار با استفاده از RSS در محیطهای ناسازگار

    موقعیت یابی کاربرسیار با استفاده از RSS در محیطهای ناسازگار مخابرات مشارکتی موقعیت یابی موبایل توان سیگنال دریافتی سیستمهای مخابرات سیار سلولی موقعیت یابی موبایل با استفاده از RSS موقعیت یابی کاربرسیار با استفاده از توان سیگنال دریافتی افزایش کارکرد…

  • واکنش های کیفری قانونی و فقهی ناظر به سرقت

    واکنش های کیفری قانونی و فقهی ناظر به سرقت پایان نامه سرقت دانلود پایان نامه سرقت سرقت مستوجب حد سرقت تعزیری واکنش های کیفری قانونی به سرقت واکنش های کیفری فقهی به سرقت واکنش کیفری ناظر به سرقت تعزیری واکنش…

  • بناهای تاریخی در ایران و شناخت آسیبهای این بناها و ضرورت مرمت آنها

    بناهای تاریخی در ایران و شناخت آسیبهای این بناها و ضرورت مرمت آنها بناهای تاریخی در ایران دوره های معماری در ایران مرمت بناهای تاریخی در ایران آسیبهای بناهای تاریخی در ایران مقاوم سازی بناهای تاریخی بناهای تاریخی در ایران…

  • دانلودكارآموزي احداث ساختمان فلزي . آقاي اكبري

    دانلودكارآموزي احداث ساختمان فلزي . آقاي اكبري کلمات کلیدی : دانلودكارآموزي احداث ساختمان فلزي . آقاي اكبري رفتن به سایت اصلی نام فایل : كارآموزي احداث ساختمان فلزي . آقاي اكبري فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 28 حجم :…

  • مولفه های سوگیری توجه و بررسی مدلهای نظری مکانیزم بروز سوگیری توجه

    مولفه های سوگیری توجه و بررسی مدلهای نظری مکانیزم بروز سوگیری توجه سوگیری توجه سوگیری توجهی سوگیری توجه و اضطراب اجتماعی سوگیری توجه وسواس سوگیری توجه و افسرده سوگیری توجه در بیماران تعریف سوگیری توجه سوگیری توجه چیست سوگیری توجه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه مکتب های فرزندپروری و سازگاری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه مکتب های فرزندپروری و سازگاری مبانی نظری مکتب های فرزندپروری دانلود مبانی نظری مکتب های فرزندپروری مبانی نظری سازگاری دانلود مبانی نظری سازگاری پیشینه تحقیق مکتب های فرزندپروری پیشینه تحقیق سازگاری فصل دوم پایان…

  • پاورپوینت و ارائه کامل ترانزیستور BJT

    پاورپوینت و ارائه کامل ترانزیستور BJT دانلود پاورپوینت ترانزیستور دانلود پاورپوینت ترانزیستور BJT دانلود پاورپوینت ترانزیستور دوقطبی دانلود پاورپوینت ترانزیستور پیوندی دوقطبی دانلود پاورپوینت و ارائه کامل ترانزیستور BJT رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت و ارائه کامل ترانزیستور BJT…