ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

ارزش ویژه برند
بیمه‌های بازرگانی
کمترین مربعات جزئی
برند‌سازی درون سازمانی
ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان
ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

رفتن به سایت اصلی

ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

 

چکیده:

برندسازی درون‌سازمانی با هدف دست‌یابی به ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان، راهبرد نوینی است برای اطمینان از اینکه کارمندان مطابق تعهدهای برند عمل می‌کنند. از آنجایی‌ که در سازمان‌های خدماتی، کارمندان توانایی تأثیرگذاری بر ادراکات و تصمیمات خرید مشتریان را دارا هستند و در نتیجه نقش کلیدی را در موفقیت سازمان ایفا می‌کنند، تقویت ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان می‌تواند برای سازمان یک مزیت رقابتی پایدار ایجاد کند. هدف از این پژوهش ارائه مدلی جهت بررسی ارزش ویژه برند از دیدگاه کارمندان و همچنین شناسایی مؤلفه‌های کلیدی تأثیرگذار بر آن در شرکت‌های بیمه است. 

 

این پژوهش، پژوهشی کاربردی بوده و داده‌های مورد نیاز از طریق توزیع پرسش‌نامه بین کارمندان 4 شرکت بیمه‌گر در استان یزد گردآوری شد. برای آزمون فرضیه‌های پژوهشی از مدل‌سازی معادلات ساختاری بر پایه روش کمترین مربعات جزئی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهند بازخورد از کارمندان، ارتباطات درونی برند و میزان برند‌گرایی سازمان تأثیر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان دارند. از دیگر یافته‌های این پژوهش می‌توان به ارائه مدلی معتبر برای سنجش ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان اشاره کرد.

 

 

کلیدواژه‌ها:

کارمندان

ارزش ویژه برند

بیمه‌های بازرگانی

کمترین مربعات جزئی

برند‌سازی درون سازمانی

 

 

1- مقدمه

امروزه، بسیاری از سازمان‌ها به این باور رسیده‌اند که یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌ها‌یشان، برند  محصولات و خدمات آن‌ها است. پژوهشگران زیادی نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند که ایجاد ‌برندی قدرتمند یکی از عوامل کلیدی برای دست‌یابی به مزیت رقابتی و بقاء بلندمدت در بازار است (سانتوس  و همکاران، 2013). یک برند قدرتمند هم برای مشتری و هم برای سازمان ارزش ایجاد می‌کند. از یک طرف برند‌ها ابزار مختصر و مفیدی برای ساده‌سازی فرآیند انتخاب و خرید محصول یا خدمت در اختیار مشتری قرار می‌دهند و فرآیند پردازش داده‌ها و اطلاعات را برای آن‌ها ساده‌تر و سریع‌تر می‌سازند و از این طریق برای مشتریان ارزش ایجاد می‌کند.

 

از طرف دیگر فرآیند‌های تولید و طراحی محصول ممکن است به سادگی قابل کپی‌برداری باشند، اما تصویر و نقش پابرجایی که در ذهن افراد و سازمان‌ها بر پایه‌ی چندین سال فعالیت بازاریابی و تجربه‌ی برند به جای مانده است، به سادگی قابل جایگزین شدن و کپی برداری نیست (کلر، 2008). در نتیجه شرکت‌ها می‌توانند بر پایه‌ی یک برند قدرتمند قیمت بالاتری برای محصولاتشان تعیین کنند، اهرم تجاری بهتری ایجاد کنند، حاشیه فروش و سود خود را افزایش دهند و آسیب‏پذیری خود را در مقابل رقبا کاهش دهند (آکر و جواچیمستالر ، 2000).

 

بخش خدمات در سال‌های اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده است، به گونه‌ای که بیشترین سهم از تولید ناخالص ملی کشور‌های توسعه یافته، مربوط به بخش خدمات است. در ایران، سهم کنونی بخش خدمات از اقتصاد 48 درصد است و بالغ بر 10 میلیون نفر در این بخش اشتغال دارند (قرهچه و دابوئیان، 1390). پژوهشگران معتقدند به دلیل برخی ویژگی‌های ذاتی خدمات، مانند ناملموس بودن، تغییر‌پذیری، تفکیک‌ ناپذیری و فناپذیری، مفهوم برند‌سازی  در بازاریابی خدمات بسیار مهم‌تر از کالاهای فیزیکی است زیرا ماهیت مجازی خدمات را تغییر داده و به صورت ماهیت حقیقی‌تر و محسوس‌تری مطرح می‌سازد. یک برند قدرتمند، اعتماد و قدرت مشتریان را در تجسم و درک بهتر ویژگی‌های خدمات ناملموس افزایش می‌دهد (دعائی، کاظمی و حسینی رباط، 1390). بری  (2000) معتقد است یک برند خدماتی  قدرتمند، اعتماد مشتری به خرید غیر عینی را افزایش داده، او را قادر می‌سازد خدمات ناملموس را تصور و درک کند و از این طریق ریسک مالی و اجتماعی درک شده از سوی مشتری را کاهش می‌دهد و بر همین اساس از برند‌سازی به عنوان پایه و اساس بازاریابی خدمات در قرن بیست و یکم یاد می‌کند.

 

 

فهرست مطالب

ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد 2

چکیده: 3

کلیدواژه‌ها: 3

1- مقدمه 4

2- مبانی نظری پژوهش 5

2-1- مفهوم برند‌سازی در خدمات 5

شکل 1 – مثلث برند‌سازی خدمات (منبع: نگارندگان) 6

2-2- ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان 6

3- مرور پیشینه تجربی پژوهش 7

جدول  1-  خلاصه‌ای از نتایج پژوهش‌های پیشین 9

4- مدل مفهومی و فرضیه‌های پژوهش 9

شکل 2 – مدل مفهومی پژوهش 10

5- روش‌شناسی پژوهش 10

5-1- جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه‌گیری 11

5-2- ابزار و روش گردآوری داده‌ها 11

جدول 2 – مشخصات پرسش‌نامه پژوهش 11

5-3- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 12

5- یافته‌های پژوهش 12

5-1- توصیف پاسخ‌گویان 12

جدول 3 – اطلاعات آماری پاسخگویان 12

5-2- آزمون مدل مفهومی و فرضیه‌های پژوهش 13

شکل 3 – آزمون مدل مفهومی پژوهش 13

جدول 4 – شاخص‌های برازش مدل اندازه‌گیری و ساختاری 14

جدول 5 – بررسی ارتباط پیشبین (قدرت پیشبینی) مدل پژوهش 14

6- بحث و نتیجه‌گیری 15

منابع 16

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

*تحقیقات مرتبط با بیمه:

بیمه و مقررات حاکم بر آن

ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران

روش‌های خصوصی‌سازی و تاثیر آنها بر بیمه

مطالبات معوق و چالش‌های فراروی بانك و بیمه

بیمه و بیمه‌ی مجدد ، بیمه تجاری و بیمه تعاونی

بررسی گسترش همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه

پایان نامه کارشناسی رشته بیمه با عنوان پیشگیری از حوادث

شناسایی رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران بیمه ایران

رابطه سبک های تصمیم گیری با هوش فرهنگی در کارکنان اداره بیمه

بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در اقتصاد خانواده و اجتماع در ایران

خصوصی سازی شرکت های بیمه دولتی در اجرای اصل 44 قانون اساسی

خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها

ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

پایان نامه رشته بیمه و اقتصاد با عنوان بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی

خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها (142 صفحه)

تجزیه و تحلیل و برنامه نویسی سیستم بیمه بدنه اتومبیل با زبان برنامه نویسی سی شارپ

دانلود پایان نامه دوره كارشناسی مدیریت بیمه با عنوان بیمه آتش سوزی و دلایل عدم گرایش افراد به آن

بررسی تاثیر میزان بكارگیری فن‌آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی شركت سهامی بیمه ایران در شهر تهران

 

 

  • بررسی تطبیقی مدارس بر اساس مولفه های سازمان یادگیرنده

    بررسی تطبیقی مدارس بر اساس مولفه های سازمان یادگیرنده سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده در مدارس ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس مدرسه به مثابه سازمان یادگیرنده پایان نامه سازمان یادگیرنده در مدارس مولفه های سازمان یادگیرنده در…

  • ارتباط خودکنترلی و بهزیستی روانشناختی

    ارتباط خودکنترلی و بهزیستی روانشناختی مفهوم خودکنترلی بهزیستی روانشناختی ابعاد بهزیستی روانشناختی نظریه یادگیری اجتماعی راتر مراحل فرآیند خودكنترلی ارتباط خودکنترلی و بهزیستی روانشناختی رابطه خودکنترلی و بهزیستی روانشناختی پایان نامه خودکنترلی پایان نامه بهزیستی روانشناختی رفتن به سایت اصلی…

  • پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی مربوط به درس علم تمرین

    پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی مربوط به درس علم تمرین پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی مربوط به درس علم تمرین پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی درس علم تمرین پاورپوینت درس علم تمرین تمرینات و اصول بدنسازی رفتن به سایت اصلی…

  • کاربرد تجربی: واکسن تب برفکی در آمریکای جنوبی

    کاربرد تجربی: واکسن تب برفکی در آمریکای جنوبی کاربرد تجربی واکسن تب برفکی در آمریکای جنوبی رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه کاربرد چارچوب  نظریه بازی برای آمریکای جنوبی، یک قاره که مدام با تب برفکی مبارزه میکند،  بینشی را…

  • مبانی نظری مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل

    مبانی نظری مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل عمق آبشستگی آبشستگی موضعی آبشکن های L شکل فاصله بین آبشکن ها حفاظت دیواره خارجی رودخانه ها مبانی نظری آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل مبانی…

  • بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند

    بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند رابطه ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان رابطه وفاداری به برند و رضایت مشتریان رابطه ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری…

  • پرسشنامه بررسی نقش دانش ذهنی محصول بر انتخاب ویژگی های محصول

    پرسشنامه بررسی نقش دانش ذهنی محصول بر انتخاب ویژگی های محصول پرسشنامه دانش ذهنی پرسشنامه دانش ذهنی محصول پرسشنامه ویژگی های محصول پرسشنامه انتخاب ویژگی های محصول رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نقش دانش ذهنی محصول بر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش مبانی نظری تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش دانلود مبانی نظری تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش ادبیات نظری تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش فصل…

  • ابطال رای داوری تجاری در ایران و حقوق بین الملل

    ابطال رای داوری تجاری در ایران و حقوق بین الملل ابطال رأی داوری تجاری ابطال رأی داوری تجاری در حقوق ایران ابطال رأی داوری تجاری در مقررات داوری آنسیترال مصادیق ابطال رأی داوری تجاری چگونگی ابطال رأی داور پایان نامه…

  • شناسایی و اجرای احکام داور بین المللی

    شناسایی و اجرای احکام داور بین المللی احکام داور بین المللی اجرای احکام داور بین المللی شناسایی احکام داور بین المللی اجرای آرای داوری خارجی اجرای احكام داوری خارجی شناسایی احكام داوری خارجی اجرای احكام داوری علیه دولت رفتن به…

  • بررسی آثار اقتصادی- اجتماعی اجرای ساخت راه‌های جدید ترانزیتی

    بررسی آثار اقتصادی- اجتماعی اجرای ساخت راه‌های جدید ترانزیتی ارزیابی اقتصادی نرخ بازده داخلی سرمایه‌گذاری راه سربیشه بازارچه مرزی میل78 دانلود مقالات رشته اقتصاد بررسی آثار اقتصادی اجتماعی اجرای ساخت راه‌های جدید ترانزیتی دانلود مقالات اقتصاد رفتن به سایت اصلی…

  • توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اطراف شهرهای بزرگ

    توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اطراف شهرهای بزرگ کلمات کلیدی : سکونتگاه های غیررسمی پایان نامه اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاه های غیررسمی ویژگی های سکونتگاه های غیررسمی توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه نشینی علل شکلگیری…

  • نمونه های اِشغال نظامی در سطح بین المللی

    نمونه های اِشغال نظامی در سطح بین المللی اِشغال نظامی اِشغال نظامی در سطح بین المللی اِشغال نظامی در اسناد بین المللی نمونه اِشغال نظامی در سطح بین المللی دانلود مقاله اِشغال نظامی موارد اشغال نظامی نگاهی آماری به موارد…

  • پاورپوینت هدف از داشتن سالن آرایش و پیرایش

    پاورپوینت هدف از داشتن سالن آرایش و پیرایش پاورپوینت، هدف ، سالن، آرایش و پیرایش رفتن به سایت اصلی اهداف ارائه بهترین خدمات آرایشی و زیبایی روز دنیا علاقه به شغل آرایشگری و ارائه خدمات بهداشتی آرایشی تلاش جهت کیفیت…

  • دانلود پرسشنامه استاندارد خلاقیت رندسیپ doc

    دانلود پرسشنامه استاندارد خلاقیت رندسیپ doc کلمات کلیدی : پرسشنامه خلاقیت رندسیپ پرسشنامه خلاقیت رندسیپ doc پرسشنامه خلاقیت تورنس ابعاد پرسشنامه خلاقیت رندسیپ پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیب دانلود پرسشنامه خلاقیت رندسیپ پرسشنامه استاندارد خلاقیت رندسیپ رفتن به سایت اصلی تفسیر…

  • ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند

    ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند شرکت پارس خزر خلق و نگهداری ارزش ویژه برند تاثیر فعالیت های ترفیع بر خلق و نگهداری ارزش ویژه برند…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدارس هوشمند 36 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدارس هوشمند 36 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدارس هوشمند مبانی نظری مدارس هوشمند پیشینه تحقیق مدارس هوشمند پیشینه داخلی مدارس هوشمند پیشینه خارجی مدارس هوشمند پیشینه پژوهش مدارس هوشمند پیشینه نظری…

  • جزوه نظام های اداری تطبیقی پیشرفته ( اسلامی ، ایرانی و غربی )

    جزوه نظام های اداری تطبیقی پیشرفته ( اسلامی ، ایرانی و غربی ) جزوه نظام های اداری تطبیقی پیشرفته رفتن به سایت اصلی جزوه نظام های اداری تطبیقی پیشرفته ( اسلامی ، ایرانی و غربی ) به تعداد 108 صفحه…

  • جایگاه و نقش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بررسی جایگاه دفاتر اسناد رسمی در ایران

    جایگاه و نقش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بررسی جایگاه دفاتر اسناد رسمی در ایران کلمات کلیدی : تحولات ثبت الکترونیکی نهادهای رسمی ثبت اسناد  تحقیق در مورد ثبت اسناد  نقش کاداستر در تثبیت مالکیت و بهبودا منیت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری در مورد ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق در مورد ارزیابی عملکرد پیشینه پژوهش در…

  • بررسی انواع آسفالتهای حفاظتی و استفاده از آنها در شرایط مختلف

    بررسی انواع آسفالتهای حفاظتی و استفاده از آنها در شرایط مختلف انواع قیرها دانلود پایان نامه آسفالت های حفاظتی نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها نگهداری روسازیهای آسفالتی و بتنی بررسی انواع آسفالتهای حفاظتی و استفاده از آنها در…

  • بررسی تطبیقی و مقارنه ای مسئولیت مدنی غار در فقه و حقوق موضوعه

    بررسی تطبیقی و مقارنه ای مسئولیت مدنی غار در فقه و حقوق موضوعه مسئولیت مدنی غار فقه و حقوق موضوعه ایران مسئولیت غار از نظر فقها شیعه بررسی تطبیقی و مقارنه ای مسئولیت مدنی غار در فقه و حقوق موضوعه…

  • مبانی فقهی مسئولیت پزشکان

    مبانی فقهی مسئولیت پزشکان مسئولیت کیفری پزشکان مسئولیت جزایی پزشک مسئولیت پزشک مباشر ضمان طبیب غيرمباشر حالات و فروض مسئولیت پزشکان مبانی مسؤولیت پزشک از دیدگاه فقهای اسلام پایان نامه مسئولیت پزشکان پایان نامه مبانی فقهی مسئولیت پزشکان رفتن به…

  • بررسی نحوه رفع ابهام از اوصاف و مقدار از مورد معامله

    بررسی نحوه رفع ابهام از اوصاف و مقدار از مورد معامله ابهام در معامله ابهام در مورد معامله رفع ابهام از مورد معامله نحوه رفع ابهام از مورد معامله روشهای رفع ابهام از مورد معامله دانلود پایان نامه ابهام در…

  • قاچاق كالا و ارز

    قاچاق كالا و ارز دانلود مقالات رشته اقتصاد قاچاق كالا و ارز دانلود مقاله قاچاق كالا و ارز اقتصاد پنهان بحران اقتصادی دانلود مقالات اقتصاد خرید مقالات اقتصاد فروش تحقیق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته اقتصاد قاچاق كالا و…

  • پاورپوینت فصل اول کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع ماهيت تحليل رگرسيون

    پاورپوینت فصل اول کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع ماهيت تحليل رگرسيون کلمات کلیدی : پاورپوینت ماهيت تحليل رگرسيون پاورپوینت فصل اول کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل اول کتاب اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه دکترحمید ابریشمی کتاب…

  • پاورپوینت کتابخانه و ارتقا سلامت جامعه

    پاورپوینت کتابخانه و ارتقا سلامت جامعه کلمات کلیدی : پاورپوینت کتابخانه و ارتقا سلامت جامعه تحقیق کتابخانه و ارتقا سلامت جامعه مقاله اکتابخانه و ارتقا سلامت جامعه آشنایی با کتابخانه و ارتقا سلامت جامعه بررسی کتابخانه و ارتقا سلامت جامعه…

  • اثربخشی نقش مدیریت بر نیروی انسانی سازمان و برنامه های آن

    اثربخشی نقش مدیریت بر نیروی انسانی سازمان و برنامه های آن کارکردهای رسانه اثربخشی در رسانه اثربخشی برنامه های فرهنگی مدل های اثربخشی سازمانی الگوی مدیریت رسانه صدا و سیما عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان رابطه بین اثربخشی و…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انحراف در تسهیلات بانکی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انحراف در تسهیلات بانکی مبانی نظری انحراف در تسهیلات بانکی دانلود مبانی نظری انحراف در تسهیلات بانکی پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی ادبیات نظری انحراف در تسهیلات بانکی فصل دوم پایان نامه انحراف در…

  • پاورپوینت بازاریابی ورزشی

    پاورپوینت بازاریابی ورزشی کلمات کلیدی : پاورپوینت بازاریابی ورزشی تحقیق بازاریابی ورزشی شناخت بازارهای ورزشی اهمیت تقسیم بندی بازار ورزشی معیارهای تقسیم بازارهای ورزشی استراتژی بازاریابی ورزشی یکسان استراتژی بازاریابی ورزشی تفکیکی استرتژی بازاریابی ورزشی تمرکزی عوامل موثر در انتخاب…